מייקל בלומברג יתמודד על נשיאות ארצות הברית, בסוכנות אומרים לא נעסוק בענייניו
חדשות    

מייקל בלומברג יתמודד על נשיאות ארצות הברית, בסוכנות אומרים לא נעסוק בענייניו

צילום: ויקיפדיה
הטייקון וראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג הודיע אתמול  כי יתמודד בפריימריז הדמוקרטיים לבחירות לנשיאות ארצות הברית. באתר האינטרנט הרשמי של הקמפיין שלו כתב : "אני רץ לנשיאות כדי להביס את דונלד טראמפ ולבנות מחדש את אמריקה". "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ארבע שנים נוספות של הפעולות הפזיזות של הנשיא טראמפ. אם הוא יזכה בעוד כהונה, ייתכן כי מעולם לא נשתקם מהנזק". בעבר היה בלומברג חבר במפלגה הרפובליקנית. מועמדותו של בלומברג מגיעה על רקע בחשש שמועמדים דמוקרטיים אחרים לא יצליחו להביס את טראמפבלומברג, מעשירי העולם, הצטרף למפלגה הדמוקרטית רק לפני שנה. במפלגה מקווים שהמשאבים העצומים שלו והפרופיל המתון שלו ימשכו את המצביעים, אף שחלק מהדמוקרטים מתנגדים לו עקב קשריו בוול סטריט..

בלומברג התחייב להוציא יותר מ-150 מיליון דולר על הקמפיין הבחירות שלו. התקציב כולל יותר ממאה מיליון דולר לטובת מודעות אינטרנטיות נגד טראמפ, כ-20 מיליון דולר נוספים להודעות עבור מיעוטים ועוד 30 מיליון דולר על סבב ראשון של פרסומות בטלוויזיה.התגובות במחנה הדמוקרטי לא איחרו להגיע. הסנאטור ברני סנדרס צייץ: "אני נגעל מהרעיון שמייקל בלומברג או כל מיליארדר חושבים שהם יכולים לעקוף את ההליך הפוליטי ולבזבז עשרות מיליוני דולרים כדי לקנות בחירות".

המועמדת האחרת הסנאטורית אליזבת וורן, כתבה:,"אני מבינה שלאנשים עשירים יהיו יותר נעליים, מכוניות או בתים מאיתנו, אבל אין להם חלק גדול יותר בדמוקרטיה, במיוחד לא במפלגה הדמוקרטית".סוכנות הידיעות "בלומברג" הודיעה כי תימנע מלחקור את בלומברג או יריביו במפלגה הדמוקרטית בזמן הפריימריז במפלגה. כך, על פי מזכר פנימי שנשלח לעיתונאי "בלומברג".

"נמשיך עם המסורת של לא לחקור את מייק (משפחתו והקרן שלו) ונרחיב את אותה המדיניות על יריביו בפריימריז לראשות המפלגה הדמוקרטית. לא נוכל להתייחס למתחרים הדמוקרטיים של מייק באופן שונה ממנו", כתב העורך הראשי של "בלומברג" ג'ון מיקלתווייט במזכר. העורך הראשי הוסיף כי "בזמן שהוא רץ לנשיאות, חדשות 'בלומברג' תפרסם או תסכם עבודת תחקיר על בלומברג ומועמדים דמוקרטיים אחרים רק אם תבוצע על ידי 'מוסדות עיתונאים אמינים'"

בלומברג: "מחירי הנפט הנמוכים נמצאים ברמה אשר עשויה לסמל את החזרה לשוק דובי"