חדשות    

מיקרוסופט מקימה מרכז נתונים בישראל

מיקרוסופט תקים מרכז נתונים לענן  הראשון בישראל, כך לפי דיווחה. הקמת מרכז הנתונים החדש תאפשר לספק את שירותי הענן של מיקרוסופט באמצעות דאטה סנטר בישראל. ישראל היא המדינה ה-21 המארחת את השרתים של מיקרוסופט. אזור ישראל צפוי להיות זמין בשנת 2021, תחילה עבור תשתיות הענן  של התוכנה "אזור" ולאחר מכן לאופיס 365.  מיקרוסופט היא חברת הענן הגדולה הראשונה שמקימה מרכז נתונים בישראל, לפני אמזון ויב"מ למשל.

שימושי המרכז יהיו בנקאות פתוחה, יישומים ממשלתיים, למשל המעבר לענן של ממשלת ישראל, חיבור לתעשיות מתקדמות. הדאטה הסנטר יאפשר להנגיש את כל שירותי המחשוב של מיקרוסופט של החברה שהרבה ארגונים מפתחים לבד.

הבעיה היא שאף  ששירותי Azure ו-Office 365 זמינים מישראל,  לא מעט ארגונים ומשרדים, אשר מבחינה רגולטורית ולפעמים אפילו ביטחונית,  אינם יכולים להשתמש בשירותי ענן של חברות כמו אמזון, גוגל וגם מיקרוסופט, והסיבה היא שהן מאחסנות את המידע מחוץ לגבולות ישראל ולא מאפשרות לאותם ארגונים לעמוד ברגולציות.

מישל ואן דר בל, נשיא מיקרוסופט, EMEA אמר: "מיקרוסופט השקיעה בשנים האחרונות בתשתיות ענן (Data Center Regions) ביזור EMEA וישראל מצטרפת כעת למדינות שהפכו לאחרונה לזמינות דוגמת גרמניה, נורבגיה, דרום אפריקה ושווייץ. ההשקעה בדאטה סנטר בישראל, אשר יציע את הענן Azure ו-Office 365 מבטאת את החיבור וההשקעה הרבה שיש למיקרוסופט באומת הסטרט-אפ. איזור דאטה סנטר מהווה בסיס חשוב לעוצמה הטכנולוגית שהמגזר העסקי והציבורי זקוקים לה בעידן הענן".

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, רונית אטד, אמרה כי "השקעה משמעותית זו מסמנת אבן דרך בקשר שבין מיקרוסופט לישראל והיא גם מגיעה כאשר אנו מציינים 30 שנים לפעילות החברה בישראל. זו הוכחה נוספת לכך שמיקרוסופט רואה בישראל שוק אסטרטגי. גופי המגזר הציבורי, חברות מהמגזר העסקי, סטארטאפים ומפתחים ייהנו מגישה לשירותי ענן, זמינים ועמידים על מנת להאיץ תהליכי חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית תוך מינוף הדאטה שלהם. מיקרוסופט בישראל שותפה מלאה להצלחת הארגונים במסע הדיגיטלי שלהם".

התיקון של מיקרוסופט: עד 2050 רוצה להסיר את כל גזי החממה שפלטה מאז היווסדה

על תבונה ורגישות: מה נשאל מנכ"ל מיקרוסופט בראיון העבודה שלו עצמו וכיצד השיב?