חדשות    

התיקון של מיקרוסופט: עד 2050 רוצה להסיר את כל גזי החממה שפלטה מאז היווסדה

מיקרוסופט מצייגה תוכנית גרנדיוזית במאבק במשבר האקלים. יצרנית חלונות הציבה יעד של הסרת גזי חממה בשיעור גדול יותר מהיקף הפליטות שלה עד 2030, ולהסיר לחלוטין את כל גזי החממה שפלטה במסגרת פעילותה מאז נוסדה ב-1975 – עד 2050. זו שאיפה גבוהה ואולי אף הראשונה שמציגה ענקית טכנולוגיה ואולי תסמן את הדרך לתאגידים נוספים, אבל השאלה כמה באמת תצליח לעמוד ביעד.

מיקרוסופט הכריזה על היעדים  במסיבת עיתונאים. "זה הימור נועז, כמו טיסה לירח בשביל מיקרוסופט", אמר באירוע נשיא החברה, בראד סמית. "וזה צריך להיות ההימור הנועז של כל העולם. זה מהלך שיכניס לשיחה חלק גדול יותר מהקהילה העסקית ויסייע לחלקים רחבים יותר בציבור להבין איך עובד קיזוז פחמן".

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, הוסיף: "אם העשור האחרון לימד אותנו משהו, הרי זה שטכנולוגיה נטולת עקרונות יכולה לעשות יותר נזק מתועלת. אנחנו חייבים להתחיל לקזז את הנזק של השפעות שינוי האקלים".

בדברי ההסבר בבלוג של מיקרוסופט כותב סמית': "הקונצנזוס המדעי ברור. העולם מתמודד עם בעיית פחמן דחופה. הפחמן באטמוספרה שלנו יצר מלכודת חום ומשנה את האקלים בעולם. כבר עכשיו, הטמפרטורה של כדור הארץ עלתה במעלת צלזיוס. אם לא נבלום את הפליטות והטמפרטורות ימשיכו לעלות, המדע אומר לנו שהתוצאות יהיו קטסטרופליות".

איך יעשו זאת? במיקרוסופט מתכננים מעבר לשימוש במקורות אנרגיה מתחדשת, מיקוד ברכבים חשמליים, הרחבת תוכנית מס הפחמן הפנימית של החברה, והשקת קרן שתשקיע בארבע השנים הקרובות מיליארד דולר בטכנולוגיות להפחתה, לכידה והסרה של פחמן מהאטמוספירה. אלא שהמאמץ יצריך טכנולוגיות שלא קיימות כיום, כך לפי סמית'.

 מיקרוסופט  מתכוונת לקדם בעצמה  טכנולוגיות ומהלכים לצמצום כמות הפחמן באטמוספירה, כמו נטיעת והחלפת יערות, או הוצאות פחמן מהאטמוספירה ואחסונו בקרקע. בנוסף, עד 2025 לפי התוכנית כל מרכזי הנתונים והבניינים של מיקרוסופט ישתמשו ב-100% אנרגיה מתחדשת ועד 2030 כל הרכבים בקמפוסים שלה יהיו חשמליים. בשנה זו מקווה מיקרוסופט גם לחתוך במחצית את היקף הפליטות בפועל שלה עצמה ושל שרשרת האספקה שלה.

"אנו גם פותחים ביוזמה להשתמש בטכנולוגיית מיקרוסופט כדי לעזור לספקינו ולקוחותינו ברחבי העולם לצמצם את טביעות הרגל הפחמניות שלהם, כמו כן נקים קרן של מיליארד דולר כדי להאיץ את ההתפתחות של טכנולוגיה להסרת פחמן. מהשנה הבאה, אנו הופכים גם הפחתת פחמן להיבט מפורש של תהליכי הרכש עבור שרשרת האספקה שלנו. ההתקדמות שלנו בכל החזיתות הללו תפורסם בדו"ח שנתי חדש לקיימות סביבתית אשר יפרט את מסע ההשפעה והפחתת הפחמן שלנו. ולבסוף, כל העבודה הזו תתמוך בקולנו ובסנגורינו התומכים במדיניות ציבורית שתאיץ הזדמנויות להפחתת פחמן משרשרות האספקה והערך שלנו", סיכם סמית.

ממשל טראמפ נערך לפרישה מהסכם האקלים של פריז

וויליאם נורדהאוס – זוכה פרס נובל שהכניס את האקלים לכלכלה

מדענים: השריפות באוסטרליה הן רק ההתחלה