חדשות    

מישורים רוכשת מרכז מסחרי בפלורידה ב-22 מיליון דולר

המרכז המסחרי בפלודידה – צילום: מישורים

מעודכן ל-06/2021

החברה שרשמה שלוש עסקאות מוצלחות מתחילת 2021, צפויה להרוויח מהנכס תשואה של 23% על ההון

חברת מישורים, שבשליטת אלכס שניידר ובניהולו של דניאל לבנטל, מדווחת היום על הסכם לרכישת מרכז מסחרי פתוח במחוז Hillsborough, סמוך לעיר טמפה שבמדינת פלורידה, ארצות הברית, בתמורה לסך של כ-22 מיליון דולר, שהם כ-71 מיליון שקל. חלק החברה בנכס כ- 55%.

המרכז המסחרי משתרע על שטח של כ-20 אלף מ"ר, ושיעור התפוסה בו עומד על כ-85%. במרכז קיימים ארבעה שוכרים עיקריים – שלושה מהם מתחום החנויות המוזלות: Conns, Dollar General,  ו-DD's Discounts והרביעי – חנות מרשת חנויות לכלי עבודה, Northern Tools, המהווים יחד כ-50% משטח הנכס.

על בסיס התפוסה הקיימת בנכס, דמי השכירות בשנה הראשונה צפויים להסתכם בכ-2.9 מיליון דולר, וה-NOI צפוי לעמוד על כ-2.2 מיליון דולר, נתון המשקף תשואת NOI של כ-10%  על עלות הרכישה. בהינתן המימון שיתקבל לרכישת הנכס, התשואה על ההון תעמוד על כ-23% לפי התפוסה הנוכחית, עוד בטרם פעולות השבחה והעלאה אפשרית של שיעור התפוסה.

מישורים מבצעת את העסקה יחד עם השותף המקומי של החברה בפעילותה בארצות הברית, אשר צפוי גם לנהל את המרכז.

השלמת העסקה מתוכננת לרבעון השלישי של שנת 2021. רכישת הנכס  תמומן באמצעות תאגיד בנקאי מקומי, בהיקף של עד 65%, בריבית של כ-3.25% לתקופה של 3 שנים. ההון העצמי בעסקה ימומן מכספים שהתקבלו ממימוש נכס החברה בנאשוויל בחודש מאי 2021, הידוע בשם Hickory Hollow במסגרת שחלוף נכסים.

לעסקה הנוכחית קדמו שלוש עסקאות מוצלחות קודמות שרשמה החברה מוקדם יותר השנה, ובמסגרתן השלימה מכירת נכס שמיצה את פוטנציאל ההשבחה שלו בנאשוויל, טנסי, תמורת כ-18 מיליון דולרים והתקשרה בעסקאות למכירת מרכז מסחר ובילוי בעיר אורלנדו בפלורידה, תמורת כ-14 מיליון דולרים, ולמכירת חניון מסחרי בדאון טאון מיאמי, פלורידה, תמורת כ-25 מיליון דולרים.

דניאל לבנטל, מנכ"ל מישורים, מסר: "אנו שמחים לדווח על עסקה ראשונה השנה לרכישת נכס מניב לאחר שלוש עסקאות מימוש מוצלחות של נכסים שהושבחו. מדובר במרכז מסחרי פתוח המעוגן בארבעה שוכרים חזקים מתחום החנויות המוזלות וכלי עבודה והוא שוכן בסמוך לעיר טמפה, בקרבת שני נכסים נוספים שבבעלות מישורים כך שהנכס ייהנה מסינרגיות ניהוליות בנוסף לפוטנציאל להשבחה עתידית. אנו נמשיך במיקוד העסקי להגדלת תיק הנכסים המניבים של החברה לצורך יצירת תזרים משמעותי לחברה, תוך השבחה של נכסים ומימוש נכסים שמיצו את פוטנציאל ההשבחה, כפי שעשינו בעסקאות האחרונות. מהלכים אלו משקפים את האסטרטגיה בה בחרנו להצפת הערך החבוי בחברה".

עו"ד עמית ורד מומחה המס: איך לחסוך מס רכישה?