חדשות    

מי קונה יותר, גברים או נשים ומה- על הבדלי צריכה בין גברים לנשים

נשים קונות יותר אונליין ויותר פריטים, וגברים קונים פחות  פריטים ביותר כסף

חושבים שנשים בזבזניות ועושות שופינג וברים מחושבים  על השקל? חשבו שוב.

לפי מחקר שנערך לאחרונה, נשים קונות יותר ברשת וגברים מעדיפים את החנות הפיזית. את המחקר ערכה חברת First Insight  והוא כלל 1,000 צרכנים.

לפי הסקר,40% מהנשים קונות במובייל לעומת רק חמישית מהגברים. באמזון 60%  מהנשים קונות באופן קבוע, לעומת 40% מהגברים. הרבה מהגברים אמרו שהם מעדיפים להיות בחנות פיזית ולבדוק את המוצר. בחנויות הפיזיות נשים יותר יבדקו השוואת מחירים בטלפון לפני שיקנו את המוצר.

זה בנוגע לקניות אונליין, מה בנוגע לקניות בכלל? הרבה מחקרים מראים שנשים נהנות יותר ממסעי קניות, אבל זה לאו דווקא אומר שהן קונות יותר. חלק מהמחקרים מצאו שנשים מחושבות יותר וקונות בסכומים קטנים יותר מגברים.

כך למשל בישראל נמצא כי גברים הוציאו 30% יותר מנשים. אז מה ההבדל? ומאיפה הגיע הסטריאוטיפ של האישה הבזבזנית? לפי מחקרים פשוט קונות יותר פריטים בפחות כסף.

יש גם הבדל בסוג הצריכה.  נשים קונות מוצרי מזון, ניקיון ו'טיפוח-קוסמטיקה' בעוד גברים קונים מוצרי חשמל או כלי עבודה. בתחום ההנעלה וההלבשה, לפי נתוני ישראכרט,  נשים בישראל מוציאות כמעט פי 3 יותר מגברים על הלבשה והנעלה. ובאחוזים: נשים מוציאות 9% מכלל ההוצאות שלהן על בגדים ונעליים, בעוד גברים מוציאים 3% בלבד, אך גם בתחום זה גברים מוציאים יותר. גם בתדירות יש הבדל. גברים קונים לעיתים רחוקות יותר, אך כאמור בסכומים גבוהים יותר.

עם זאת, מחקרים חדשים מראים שמיטשטשים ההבדלים בין הגברים לנשים בשנים האחרונות.