חדשות    

מכריזים מלחמה: נהגי המוניות זועמים על הפעלת ההסעות החינמיות בשבת

מונית
מעודכן ל-11/2019

בעקבות ההצלחה הגדולה של קווי השבת בגוש דן והחשש מפגיעה קשה בפרנסתם, נהגי המוניות מאיימים לחסום כבישים ■ איגוד המוניות: "אין לנו שום בעיה עם אוטובוסים בשבת, אבל לא בחינם"

מערך קווי השבת שהקימו עיריות תל אביב וערים נוספות בסוף השבוע האחרון התקבל בשמחה בקרב המוני אזרחים בגוש דן וקצר הצלחה – לאחר שרבים מתושבי גוש דן שיוועו במשך שנים לתחבורה ציבורית בשבת. אלא שיש מי שטוענים ששירות ההסעות החינמי שמציעות הרשויות המקומיות כורת את מטה לחמם – ואלה הם נהגי המוניות באזור.

אתמול קיים איגוד נהגי המוניות כנס חירום לתכנון מחאת ענק נגד מערך קווי השבת, שלדבריהם גזל את פרנסתם. לטענת הנהגים שהשתתפו בכנס, שירות ההסעות החדש הוביל לפגיעה בהיקף של מיליוני שקלים. זאת מאחר שעד כה היו סופי השבוע  מקור הפרנסה העיקרי עבורם, אך שירות ההסעות החינמי גזל מהם לא מעט לקוחות שמעדיפים לנסוע בחינם.

נהגי המוניות מתכננים להתחיל במחאה כבר בימים הקרובים, ואף מאיימים לחסום כבישים ו"לשתק את המדינה".

מארק אזרוב, יו"ר ועד נהגי המוניות בישראל, מרק אזרוב, הסביר: "צריכה להיות הוגנות כלכלית. לא ייתכן שנשלם מיסים והם ישמשו את המתחרה שלי לתת הנחות. אין לנו שום בעיה עם אוטובוסים בשבת או בלילה, יש לנו בעיה שהאוטובוסים האלה בחינם. מי שרוצה לבלות – שישלם על הנסיעות שלו".

תל אביב: הנוסעים הציפו את קווי השבת – העירייה תשדרג את השירות

תחבורה ציבורית בגוש דן – עכשיו גם בסופי השבוע