תל אביב: הנוסעים הציפו את קווי השבת – העירייה תשדרג את השירות
חדשות    

תל אביב: הנוסעים הציפו את קווי השבת – העירייה תשדרג את השירות

מעודכן ל-11/2019

בעיריית תל אביב נתפסו לא מוכנים לנוכח הביקוש העצום למערך ההסעות, ונוסעים מאוכזבים נאלצו להישאר בתחנות בשל חוסר מקום על המיניבוס בעירייה מתכוונים כעת לשדרג את הקווים ולהחליף את רכבי ההסעות באוטובוסים

מערך קווי השבת שיצא לדרך בסוף השבוע האחרון בתל אביב כמעט קרס מעודף ביקוש. נוסעים רבים העידו על עומס שהיה כה גבוה, עד שהוביל למצב שבו חלקם נאלצו להישאר בתחנות מפאת חוסר מקום בכלי הרכב.

בעיריית תל אביב נדהמו מהביקוש לתחבורה חינמית בשבתות. היום תיערך ישיבת סיכום ראשונה בעניין, וככל הנראה כבר בשבועות הקרובים תעביר העירייה לזכיין בקשה לשדרג את מערך כלי הרכב שלו, ממיניבוסים לאוטובוסים. העלות השנתית להפעלת הפרויקט עומדת על כ-12.5 מיליון שקל וצפויה לגדול עם הצטרפותן של עוד ערים לשירות.

כזכור, במסדרת הפרויקט תפעיל עירית תל אביב מערך נסיעות חינמיות בשבתות וחגים ברחבי העיר עם חיבור של שישה מסלולים שונים לערי הלוויין שמקיפות אותה: קריית אונו, רמת השרון וגבעתיים. התוכנית המקורית כללה מערך של מיניבוסים שינועו לאורך שמונה שעות ביום שישי (18:00 עד 02:00 בשבת) ושמונה שעות בשבת (09:00 עד 17:00). כרגע מתוכננים לנסוע לפחות שישה קווים עד סוף 2020 עם 300 ק"מ של מסלולים ועם קרוב ל-500 תחנות. זאת בתדירות של חצי שעה לכל נסיעה, מלבד הקו בקריית אונו שיצא בתדירות של אחת לשעה.

עיר נוספת שתפעיל בקרוב תחבורה ציבורית חינמית בשבת היא רמת גן, שהפעילה קווים בודדים בקיץ במסגרת פרויקט "סבבוס" שפעל במשך שמונה שבועות. כעת צפויים קווי השבת בעיר להתחדש ב-31.12 והם יופעלו באופן עצמאי, בלי להצטרף רשמית למערך הכולל שהקימה עיריית תל אביב. ערים נוספות שבוחנות השתלבות הן בת ים והרצליה.

"הנוער התלהב"

סגנית ראש עיריית תל אביב והאחראית על תיק התחבורה, מיטל להבי, אמרה אמש: "הנענו מהלך בלי לדעת כמה ייסעו. הספק שלנו מחויב להמיר ממיניבוסים לאוטובוסים בהתרעה של כמה שבועות אם יתגלה צורך, אבל מישהו אמר לי שזה כמו פרבולה – אתה יכול ליפול ימינה לעודף ביקוש, או ליפול שמאלה לתבנית של אין ביקוש. כל הסקרים מוכחים שהציבור רוצה את זה והשיח ברשתות אומר שהנוער יתלהב".

להבי הוסיפה עוד כי חלק מהתובנות שעלו הן שבתכנון מסלולי הנסיעה לא חושבו פקקי התנועה "הרגילים" שנרשמים על ידי בעלי המכוניות בכל יום שישי, וכך יצא שתחבורה ציבורית חינמית, שאמורה להוריד מכוניות מהכביש, עמדה בחלק מהקווים צד בצד ליד כלי הרכב. בשלב זה לא בטוח האם העירייה רוצה או בכלל מסוגלת לכפות נסיעה בנתיב ייעודי בשבתות, וייתכן ששעות התנועה בחלק מהקווים ישתנו. עוד תובנה שעלתה היא שלא כל אפליקציות הנסיעות הטמיעו את המסלולים ואת מועדי ההגעה של כל רכב לתחנת, וגם זה צפוי להשתפר בשבועות הקרובים.

תחבורה ציבורית בגוש דן – עכשיו גם בסופי השבוע

איפה יש תחבורה ציבורית בשבת