חדשות    

מכר מוצרים מזויפים של לוריאל וישלם לה 50 אלף שקל

בית משפט; צילום דוברות

המשטרה מצאה אצל סוחר בקבוקים מזויפים של לוריאל, הוא ישלם לחברה 50 אלף שקל

אדם מכר מוצרים מזויפים של לוריאל, חברת הקוסמטיקה, ויפצה אותה. בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל לאחרונה את תביעתה של חברת הקוסמטיקה "לוריאל" בישראל נגד אדם שסחר במוצרים שזויפו תחת שמה. הנתבע טען שפעל בתום לב מתוך מחשבה שמדובר במוצרים אמיתיים, אך השופטת  דחתה את גרסתו וחייבה אותו לשלם לחברה כ-50 אלף שקל.

התביעה התמקדה במוצר מסכת הזנה לשיער.  החברה  טענה כי מדובר במוצר מפורסם ממוצרי הדגל שלה. היא הסבירה שזה מוצר בעל מראה ייחודי. החברה טענה כיודע לה שהנתבע מפיץ בישראל מסכות מזויפות, של המותג, באותו שם .

בעקבות תלונת החברה מצאה המשטרה כ-500 מסכות מזויפות הנושאות את סימן המסחר שלה. בהליך פלילי הוא הודה והורשע בהחזקה וניסיון למכירת מסכות מזויפות.  עם זאת הוא הכחיש את עניין הידיעה וטען שלא ידע שהמוצר מזויף וכן לא הייתה לו כוונה למכור מוצר כזה.

לוריאל טענה שנגרם לה נזק ישיר ועקיף, נזק ישיר כאשר לקוחה שרכשה ממנו מוצר מזויף לא חזרה לרכוש מוצר אמיתי ממנה, ונזק עקיף, שכן המוצר שמכר הנתבע אינו איכותי אלא "מדולל", ובכך פגע בערכו המסחרי.

לדברי הנתבע, המוכרים הוליכו אותו שולל. הוא סיפר שרק לאחר שמכר את חלקם, לקוח החזיר לו אותם ואמר לו שהם מזויפים, קצת לפני שהמשטרה מצאה אותם אצלו.

עדות מרכזית נגדו  הייתה של חוקרת פרטית שתמללה שיחות איתו, שבהן הוא סיפר לה שמדובר במסכה שחברים מביאים לו מסין, אף שאסור לו לייבא אותם לארץ.  עדות זו התקבלה על ידי השופטת.

השופטת קבעה כי מכלול הנסיבות מעיד על עסקה מפוקפקת – רכישה במזומן, ללא פרטים ברורים – שדי בה כדי לקבוע שהנתבע ידע או צריך היה לדעת שהמוצרים מזויפים. היא הפנתה לנתונים שהיו אמורים לכל הפחות לעורר את חשדו כגון פער המחירים ושגיאות כתיב על אריזות הבקבוקים שרכש. "הנתבע פעל במקרה הטוב בעצימת עיניים ובמקרה הפחות טוב בכוונת מכוון", כתבה. השופטת קבעה כי הנתבע ביצע עוולת "גניבת עין" והפר את חוק עוולות מסחריות, שבהן אין צורך להוכיח חוסר תום לב.

עם זאת, השופטת שוכנעה שלא מדובר בסכום גדול, שכן הנתבע לא הספיק "לחולל גדולות ונצורות", ולכן החליטה להעמיד את הפיצוי על 50 אלף שקל. בנוסף ישלם הנתבע לחברה הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 25 אלף שקל.

ביקורות מזויפות באינטרנט – איך נזהרים מהן ואיך מזהים אותן?

יבואן ישלם פיצוי על זיוף קילומטראז ואיחור במסירה