שוק ההון    

מלאנוקס בדרך להמכר; המניה מזנקת ב-15%

אייל ולדמן

מלאנוקס דיווחה על תוצאות טובות ברבעון השלישי, המניה בתגובה עלתה ב-10%, ואז הגיעה בשורה טובה למשקיעים. מדיווחים בתקשורת האמריקאית עולה כי החברה שכרה בנקאי השקעות למצוא רוכש לחברה, והתקבלו שתי הצעות.

הדיווחים האלו הזניקו את המניה במסחר שלאחר הסגירה ב-15% נוספים! בשנה האחורנה זינקה מניית החברה ב-70% והיא נסחרת בכ-4.5 מיליארד דולר. החברה שמפתחת רכיבים לתקשורת מהירה בין שרתים ושיפור יכולת ההעברה והאחסון של נתונים, מתחרה מול ענקיות כמו אינטל, ברודקום וסיסקו ומחזיקה נכון לרבעון השלישי של 2018 בנתח שוק של 69% מהשוק למתגי את'רנט במהירות של 200 ג'יגה ביט לשנייה.

מלאנוקס שולטת גם בשוק האינפיניבנד עם נתח שוק של 77%. אינפיניבנד הוא תקן תקשורת נוסף מיועד למחשבים בעלי ביצועים גבוהים כמו מחשבי על ולחוות שרתים. בתחום זה מלאנוקס מתחרה מול.
ומכאן שהרכישה עשויה להגיע משני כיוונים עיקריים – אינטל עצמה שתרצה לחסל את המתחרה הגדולה שלה בשני השווקים הצומחים האלו. או ברודקום, סיסקו ואחרות שירצו להיות שחקן דומיננטי בשווקים האלו.

מלאנוקס דיווחה על גידול של 90% ברווח התפעולי  ברבעון השלישי של 2018 בהשוואה לרבעון המקביל לו ב-2017 – ל-90 מיליון דולר. ההכנסות גדלו ב-24% ברבעון השלישי של 2018 לעומת הרבעון המקביל לו ב-2017 והסתכמו ב-279 מיליון דולר. מלאנוקס העלתה את תחזית ההכנסות ל-2018 בפעם הרביעית ברציפות.

מלאנוקס הכתה את תחזיות האנליסטים; עלתה ב-7% במסחר המאוחר; הרוויחה 37 מיליון דולר ברבעון השלישי

החברות הישראליות בוול-סטריט – מועדי פרסום הדוחות ותחזית הכנסות ורווחים