חדשות    

מלונים כל השנה: אוריג'ן זרעים פיתחה זני מלונים שמניבים פירות גם בחורף

צילום: אוריג'ן זרעים

מעודכן ל-06/2021

הזנים החדשים ייחשפו לראשונה בתערוכת אגרומשוב – האירוע החקלאי הראשון מאז הקורונה – שתתקיים בבנייני האומה בירושלים

בשורה לאוהבי הפרי הקיצי והמתוק: חברת אוריג'ן זרעים הצליחה לפתח זני מלונים שיאפשרו לצרכן הישראלי ליהנות ממלון טעים ומשובח, הגדל בארץ, בכל עונות השנה.

בשבוע הבא יוצגו הזנים החדשים לראשונה, במסגרת התערוכה החקלאית המובילה בישראל – אגרומשוב, שתתקיים בבנייני האומרה בירושלים ב14-15.6.

הזנים החדשים שפותחו הם 'המימו' – טיפוס "פיאל דה סאפו" – מלון ספרדי שצבעו כתום ויש לו חיי מדף ארוכים מאוד. צבעו החיצוני ירוק עם דמוי סרטוט מרהיב, מתאים לשתילה בסוף העונה הקלאסית של המלון (מאי-אוגוסט) ובעל מרקם וטעם ייחודיים. מגיע לגודל אחיד של 3-2 ק"ג וניתן לשיווק מחודש ספטמבר והלך.

דליסיה – טיפוס "ילו קנארי" – מלון עם קליפה חלקה שצבעה צהוב עז, לזן זה מרקם ייחודי המתאים לשתילה במשך רוב העונה (מרץ- ספטמבר) והוא מתאפיין בחיי מדף ארוכים המאפשרים שיווק לאורך עונה ארוכה ואף קטיף אחד מרוכז. מגיע לגודל אחיד של 3-2.5 ק"ג. חברת אוריג'ן תגדל את הזנים הללו באזורים שונים בארץ – כך שהצרכן ייהנה ממלון מהערבה בחלק אחד של השנה ומלון מהגליל בחלק האחר.

בנוסף יציגו בחברה במסגרת תערוכת אגרומשוב את מלוני ה'ג'סטין' וה'רובי' המוכרים בשווקים בישראל וכן את אבטיח הלהויה שלהם, אבטיח בגודל אמצע, המתאים לכל משפחה, כך שאפשר לסחוב אותו בשלמותו ולשמור על איכות הפנים שלו.

חברת אוריג'ן זרעים עוסקת בפיתוח ושיווק מגוון רחב של זני דלועים , החברה מפתחת זני מיכלוא בעלי תכונות חדשניות של איכות, טעם, אחידות, ערכי תזונה גבוהים, חיי מדף ארוכים וידידותיים לסביבה. זני המיכלוא של אירוג'ין זרעים מתאימים לגידול מסחרי בשטחים פתוחים ומוצרים מסוימים לגידול בבתי צמיחה. הזנים מתאימים לגידול של משתלות למכירה מסחרית לחקלאים.

תערוכת אגרומשוב שתתקיים ב 15.6-14.6 תציין השנה 30 שנים להיווסדה. מדובר בתערוכת החקלאות המובילה בישראל שנותנת במה לחברות רבות להציג מאות זנים ופיתוחים חדשים, גידולים חדשים ומפתיעים, טכנולוגיות מתקדמות וכדומה. התערוכה תתקיים בבנייני האומה בירושלים עם עשרות מציגים ואלפי חקלאים ויזמים בתחום החקלאות. אגרומשוב היא התערוכה החקלאית היחידה בישראל המתקיימת בחללים ממוזגים. בקרב השוק החקלאי נרשמת התרגשות רבה לקראת האירוע החקלאי הראשון שיתקיים לאחר עידן הקורונה כאשר צפויים להגיע גם נציגים מעבר לים שייקחו חלק כאורחים וכמציגים.

מחברת אוריג'ן נמסר: "מגוון הזנים שיצרנו במהלך השנים מאפשר לנו לגדל בישראל מלונים מזנים שונים ובאזורים שונים לאורך כל ימות השנה. יש זנים שצריכים אקלים קר יותר ויש זנים שצריכים אקלים חם, יש זנים הצריכים גשם ומנות קור וכו', אנו מתאימים את הזן ומקום הגידול לעונה ובכך הצלחנו לראשונה לייצר מעטפת של 365 ימים בשנה של פרי מלון איכותי, מתוק וטעים".