חדשות    

ממחר אלפי עובדי ספקיות התקשורת ייצאו לחל"ת

קרדיט: pixabay

למרות שענף התקשורת הוכרז כענף חיוני, חברות התקשורת יוציאו אלפי עובדים לחופשה ללא תשלום וכן לחופשות מרוכזות עקב התפשטות הקורונה.

בבזק מאות עובדים ממטה החברה ייצאו לחופשה מרוכזת, עד אחרי הפסח.בקבוצת החברות בנות בבזק הציעו לעובדים כמה מסלולים לחופשה ללא תשלום או חופשה מרוכזת, כולל אפשרות לנצל יתרה שלילית של ימי חופשה.

בחברות הבנות של בזק פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes ייצאו 650 עובדים לחל"ת ולחופשה מרוכזת. בפרטנר ייצאו כ-800 עובדים, וכך גם הוט. סלקום הייתה הראשונה שהודיעה בתחילת השבוע על כאלף עובדים שייצאו לחל"ת בעקבות סגירת מערך המכירות.

מהנהלת החברה נמסר '"נוכח המצב והשינוי באופי ובכמות הפעילות, כ-15% מכוח האדם ייצא השבוע לחל"ת או לחופש לפי בחירת העובד. צעד זה מורכב לכולנו אך הכרחי במציאות הנוכחית, לכן הקפדנו להוציא את הכמות המינימלית הנדרשת, אנו מקווים לחזרה מהירה לשגרה".

בפרטנר ייצאו מאות עובדים לחל"ת החל מהשבוע הבא. החברה מסרה כי "בהמשך להחמרת ההנחיות בימים האחרונים, גם פרטנר כמו חברות רבות במשק נאלצת לצמצם משמעותית את הפעילות ולהוציא לחל"ת חלק מעובדי החברה.

"לצד זאת, כתשתית חיונית נדרשת, מערך ההנדסה והתמיכה על סוגיה ממשיך לעבוד במתכונת שתבטיח תקשורת מלאה למיליוני לקוחות פרטנר במגזר הציבורי, העסקי והפרטי".

"בפרטנר הוחלט כי כל עובד שיצא לחל"ת ימשיך לקבל את מלוא ההפרשות לפנסיה ולהשתלמות, יישמר הוותק לצורך דמי הבראה גם בתקופה הזו, והטבות כמו רכב חברה, טלפונים ומחשבים ניידים, יישארו אצל העובד לשימושו גם בחל"ת, בכפוף לתשלום שווי מס מצידו, כמו בתקופת העסקה רגילה. לכל העובדים מובטחת חזרה לחברה עם החזרה לשגרה".

חופשה ללא תשלום בעקבות הקורונה – מה צריך לדעת

חופשה ללא תשלום? מגיעים לכם דמי אבטלה

מצטרפת לרשות שדות התעופה: התאחדות המלונות מוציאה את עובדיה לחופשה ללא תשלום