חדשות קרנות נאמנות    

מנורה ממזגת את הקרנות מנורה מבטחים (0B)(!) תיק אג"ח מדינה ומנורה מבטחים (0A)(!) תיק השקעות סולידי ללא מניות

מנורה מבטחים, מנורה קרנות נאמנות

מנורה מבטחים קרנות נאמנות מדווחת כי בכוונת מנהל הקרן לבצע מיזוג של קרנות הנאמנות הבאות: מנורה מבטחים (0B)(!) תיק אג"ח מדינה (מספר קרן: 5120092) והקרן מנורה מבטחים (0A)(!) תיק השקעות סולידי ללא מניות (מספר קרן: 5108832).

מנורה מבטחים קרנות נאמנות מדווחת כי המיזוג צפוי להתבצע בתאריך: 17/08/2015. סיבת המיזוג: לתכלית עסקית וכלכלית, כאשר מטרתו העיקרית היא לאפשר ניהול ותפעול מאוחדים של הקרנות תוך השגת חיסכון בעלויות ויצירת יתרון לגודל הקרן בהינתן, בין השאר, העובדה שהקרנות הינן קרנות דומות במאפייניהן.

המיזוג יבוצע באופן המפורט להלן: בכוונת מנהל הקרן למזג את קרן הנאמנות "מנורה מבטחים (0B)(!) תיק אג"ח מדינה" (מספר קרן: 5120092) (להלן: "הקרן הנקלטת") לתוך קרן הנאמנות "מנורה מבטחים (0A)(!) תיק השקעות סולידי ללא מניות" (מספר קרן: 5108832) (להלן: "הקרן הקולטת"). המיזוג הינו לתכלית עסקית וכלכלית, על מנת לאפשר, בין השאר, ניהול ותפעול מאוחדים של הקרנות תוך השגת חיסכון בעלויות ויצירת יתרון לגודל הקרן.

מנהל הקרן ימזג את פעילותה של הקרן הנקלטת עם הקרן הקולטת, בדרך של העברת כל נכסיה והתחייבויותיה של הקרן הנקלטת, לקרן הקולטת, וימיר את היחידות בקרן הנקלטת ליחידות בקרן הקולטת, באופן ששווי היחידות לאחר המיזוג, בידי מי שהחזיק ערב המיזוג ביחידות של הקרנות המתמזגות לא ישתנה כתוצאה מן המיזוג, למעט שינוי הנובע ממס או מתשלום חוב החלים עקב המיזוג על הקרנות שהתמזגו. באופן כללי, במסגרת מיזוג של קרנות פטורות לא צפוי שינוי ו/או תשלום הנובע ממס.

היה וכתוצאה מהמיזוג יווצרו חלקי יחידות (שברים), למיטב ידיעתו של מנהל הקרן הטיפול בשברים יתבצע ע"י המפיצים כך שבעלי היחידות יקבלו את התמורה בגין השברים ביום המיזוג או במועד מימוש היחידות על ידי המחזיק. המיזוג ייערך בהתאם להוראות הדין ובכפוף לעמידה בתנאי פקודת מס הכנסה. במועד ביצוע המיזוג יפקעו הסכם הקרן והתשקיף של הקרן הנקלטת, יבוטלו יחידות הקרן הנקלטת והקרן הנקלטת לא תהיה קיימת עוד. הסכם הקרן וכן התשקיף של הקרן הקולטת יישארו בתוקף לאחר השלמת המיזוג.

הבדלים עיקריים במדיניות ההשקעות של הקרנות: להלן עיקרי מדיניות ההשקעות של הקרן הנקלטת השונים ממדיניות ההשקעות של הקרן הקולטת:  בהתאם להסכם הקרן ובכפוף להוראות כל דין, שיעור החשיפה בקרן לאגרות חוב שהונפקו על ידי המדינה ו/או בערבותה, לא יפחת מ- 75%. הקרן עשויה ליצור חשיפה לאג"ח שאינן מדורגות בדירוג השקעה. שיעור החשיפה בקרן למטבע חוץ לא יעלה, בערכו המוחלט, על 30%. מנהל הקרן יהיה רשאי לקנות, למכור ו/או ליצור אופציות שקל-דולר, לבצע עסקאות בחסר ועסקאות השאלת ניירות ערך.

הנאמן של הקרן הנקלטת הוא מזרחי טפחות חברה לנאמנות בע"מ. הנאמן של הקרן הקולטת הוא יובנק חברה לנאמנות בע"מ.

שכר מנהל הקרן בקרן הקולטת עומד על % 1.17. השכר בקרן הנקלטת עומד על  % 1.29. בסמוך למועד המיזוג ידווח מנהל הקרן על אודות העלאת שכרו בקרן הקולטת לכדי שיעור שישקלל הן את שכרו בקרן הקולטת עובר למיזוג והן את שכרו בקרן הנקלטת עובר לו, כך שלאחר המיזוג יעמוד שכרו בקרן הקולטת על שיעור של  1.24% מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן. המשמעות היא, שעבור מחזיקי הקרן הקולטת "מנורה מבטחים (0A)(!) תיק השקעות סולידי ללא מניות" – מדובר בהעלאה של שכר מנהל הקרן, ואילו עבור מחזיקי הקרן הקולטת "מנורה מבטחים (0A)(!) תיק השקעות סולידי ללא מניות" – מדובר בהורדה של שכר מנהל הקרן.

הבדלים במאפיינים נוספים בין הקרנות:

פרופיל החשיפה:
פרופיל החשיפה של הקרן הנקלטת הינו: 0B.
פרופיל החשיפה של הקרן הקולטת הינו: 0A.

סיווג הקרן בפרסום:
סיווג הקרן בפרסום של הקרן הנקלטת הינו: "אג"ח בארץ- מדינה, אג"ח מדינה כללי".
סיווג הקרן בפרסום של הקרן הקולטת הינו: "אג"ח בארץ – כללי".

נכס הייחוס של הקרן:
נכס הייחוס של הקרן הנקלטת הינו מדד אג"ח ממשלתיות.
נכס הייחוס של הקרן הקולטת הינו מדד אג"ח כללי.

תוספת הוספה:
בהתאם להסכם הקרן של הקרן הנקלטת זכאי מנהל הקרן לקבל מאת מי שרוכש יחידה את מחיר היחידה בתוספת הוספה של עד 5% ממחיר היחידה. עד שלא יוחלט אחרת על ידי מנהל הקרן לא נגבית תוספת הוספה עבור רכישת יחידות בקרן.
בהתאם להסכם הקרן של הקרן הקולטת, זכאי מנהל הקרן לקבל מאת מי שרוכש יחידה את מחיר היחידה בתוספת הוספה של עד 1% ממחיר היחידה. עד שלא יוחלט אחרת על ידי מנהל הקרן לא נגבית תוספת הוספה עבור רכישת יחידות בקרן.

שכר הנאמן:
בהתאם להסכם הקרן של הקרן הנקלטת, זכאי הנאמן לקבל שכר שנתי בשיעור שלא יעלה על 0.05% מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן. שכר נאמן הקרן הנקלטת בפועל: שכר שנתי בשיעור 0.05% מהשווי האמור.
בהתאם להסכם הקרן של הקרן הקולטת, זכאי הנאמן לקבל שכר שנתי בשיעור שלא יעלה על 0.1% מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן. שכר נאמן הקרן הקולטת בפועל: שכר שנתי בשיעור 0.1% מהשווי האמור.