מנורה תמזג שתי קרנות – שכר מנהל הקרן מנורה מבטחים (0D) דולרית (עמדה) יירד מ-1.57% ל-0.6%
חדשות קרנות נאמנות    

מנורה תמזג שתי קרנות – שכר מנהל הקרן מנורה מבטחים (0D) דולרית (עמדה) יירד מ-1.57% ל-0.6%

מנורה מבטחים, מנורה קרנות נאמנות

מנורה קרנות נאמנות תמזג את הקרן מנורה מבטחים (0D) דולרית (עמדה)- קרן נאמנות עם הקרן מנורה מבטחים (0D) אג"ח דולרי; המיזוג צפוי להתבצע בתאריך: 07/09/2015

מנורה קרנות נאמנות מדווחת כי בכוונת מנהל הקרן לבצע מיזוג של קרנות הנאמנות מנורה מבטחים (0D) דולרית (עמדה)- קרן נאמנות (מספר קרן: 5120373) עם הקרן מנורה מבטחים (0D) אג"ח דולרי (מספר קרן: 5104302). המיזוג צפוי להתבצע בתאריך: 07/09/2015. סיבת המיזוג: לתכלית עסקית וכלכלית, כאשר מטרתו העיקרית היא לאפשר ניהול ותפעול מאוחדים של הקרנות תוך השגת חיסכון בעלויות ויצירת יתרון לגודל הקרן בהינתן, בין השאר, העובדה שהקרנות הינן קרנות דומות במאפייניהן.

המיזוג יבוצע באופן המפורט להלן:
בכוונת מנהל הקרן למזג את קרן הנאמנות "מנורה מבטחים (0D) דולרית (עמדה)- קרן נאמנות" (מספר קרן: 5120373) (להלן: "הקרן הנקלטת") לתוך קרן הנאמנות "מנורה מבטחים (0D) אג"ח דולרי"  (מספר קרן: 5104302) (להלן: "הקרן הקולטת").
המיזוג הינו לתכלית עסקית וכלכלית, על מנת לאפשר, בין השאר, ניהול ותפעול מאוחדים של הקרנות תוך השגת חיסכון בעלויות ויצירת יתרון לגודל הקרן.
מנהל הקרן ימזג את פעילותה של הקרן הנקלטת עם הקרן הקולטת, בדרך של העברת כל נכסיה והתחייבויותיה של הקרן הנקלטת, לקרן הקולטת, וימיר את היחידות בקרן הנקלטת ליחידות בקרן הקולטת, באופן ששווי היחידות לאחר המיזוג, בידי מי שהחזיק ערב המיזוג ביחידות של הקרנות המתמזגות לא ישתנה כתוצאה מן המיזוג, למעט שינוי הנובע ממס או מתשלום חוב החלים עקב המיזוג על הקרנות שהתמזגו. באופן כללי, במסגרת מיזוג של קרנות פטורות לא צפוי שינוי ו/או תשלום הנובע ממס.
היה וכתוצאה מהמיזוג יווצרו חלקי יחידות (שברים), למיטב ידיעתו של מנהל הקרן הטיפול בשברים יתבצע ע"י המפיצים כך שבעלי היחידות יקבלו את התמורה בגין השברים ביום המיזוג או במועד מימוש היחידות על ידי המחזיק.
המיזוג ייערך בהתאם להוראות הדין ובכפוף לעמידה בתנאי פקודת מס הכנסה.
במועד ביצוע המיזוג יפקעו הסכם הקרן והתשקיף של הקרן הנקלטת, יבוטלו יחידות הקרן הנקלטת והקרן הנקלטת לא תהיה קיימת עוד.
הסכם הקרן וכן התשקיף של הקרן הקולטת יישארו בתוקף לאחר השלמת המיזוג.
הנאמן של הקרן הקולטת והקרן הנקלטת הינו מזרחי טפחות חברה לנאמנות בע"מ.

השכר בקרן הקולטת: % 0.6.  השכר בקרן הנקלטת: מנורה מבטחים (0D) דולרית (עמדה)- קרן נאמנות (מספר קרן: 5120373) : % 1.57. על כן, שכר מנהל הקרן הנקלטת יירד ל-0.6% בעקבות המיזוג.

אישור המיזוג: מנהל הקרן בחן את תכנית המיזוג ומצא כי אין מניעה לבצע את המיזוג של הקרנות כמפורט לעיל.
על בסיס האמור, הנאמן אישר את תוכנית המיזוג של כל אחת מהקרנות המיועדות למיזוג כמפורט לעיל וכי מבחינתו אין מניעה לביצוע המיזוג בכפוף לתנאים אותם ממלא מנהל הקרן. מיזוג הקרנות כפוף לקבלת אישור מרשות המסים בישראל.

להלן עיקרי מדיניות ההשקעות של הקרן הקולטת:
שיעור החשיפה לאג"ח הנסחרות בדולר ארה"ב ו/או צמודות לדולר ארה"ב ו/או נקובות בדולר ארה"ב, לרבות תעודות פקדון (להלן: "אג"ח דולר"), לא יפחת מ- 75%, ובלבד ששיעור החשיפה לאג"ח כאמור שאינן תעודות פקדון לא יפחת מ- 50%.
הקרן תשקיע לפחות 90% מנכסיה באג"ח דולר ו/או בפיקדונות ו/או מזומנים הנקובים ו/או הצמודים לדולר ארה"ב.
יתרת חשיפת נכסי הקרן תיקבע לפי שיקול דעתו הבלעדי של מנהל הקרן, ובלבד ששיעור החשיפה למט"ח בקרן לא יפחת מ- 90% ולא יעלה על 120%, ושהחשיפה המט"חית בקרן תהיה למטבעות הבאים בלבד: דולר ארה"ב, יורו, דולר אוסטרלי ודולר קנדי.
הקרן לא תיצור חשיפה  למניות ו/או לאג"ח שאינן מדורגות בדירוג השקעה(*).
יתרת החשיפה בקרן תיקבע לפי שיקול דעתו הבלעדי של מנהל הקרן.
השווי הכולל של ניירות ערך חוץ, יחידות של קרנות חוץ ומטבע חוץ שיוחזקו בקרן, בתוספת החשיפה לנכס בסיס הנסחר בחו"ל באמצעות פעילות בנגזרים בבורסות בחו"ל, יכול שיעלה על 10% מהשווי הנקי של נכסיה.
הבדלים עיקריים במדיניות ההשקעות של הקרנות:
שיעור החשיפה למטבע חוץ מסוג דולר ארה"ב לא יפחת מ-75% ובלבד ששיעור החשיפה לאג"ח הנסחרות בישראל, לרבות תעודות פקדון, הנסחרות ו/או הצמודות לדולר ארה"ב, לא יפחת מ-50%.
מבלי לגרוע מן האמור לעיל, לפחות 90% מהשווי הנקי של נכסי הקרן יהיה ברכיבים דולריים, דהיינו ניירות ערך הנסחרים בדולר ארה"ב ו/או ניירות ערך הצמודים  לדולר ארה"ב ו/או מזומנים במטבע דולר ארה"ב.
שיעור החשיפה בקרן למט"ח לא יעלה על 120%
השווי הכולל של ניירות ערך חוץ, יחידות של קרנות חוץ ומטבע חוץ שיוחזקו בקרן, בתוספת החשיפה לנכס בסיס הנסחר בחו"ל באמצעות פעילות בנגזרים בבורסות בחו"ל, לא  יעלה על 10% מהשווי הנקי של נכסיה.

סיווג הקרן בפרסום:
סיווג הקרן בפרסום של הקרן הנקלטת הינו: "אג"ח בארץ- מט"ח, דולר מקומי".
סיווג הקרן בפרסום של הקרן הקולטת הינו: "אג"ח בחו"ל, אג"ח דולר".

שכר מנהל הקרן:
בהתאם להסכם הקרן של הקרן הנקלטת, זכאי מנהל הקרן לקבל שכר שנתי בשיעור שלא יעלה על 2.5% מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן, אך כל עוד לא יוחלט אחרת על ידי מנהל הקרן מקבל מנהל הקרן שכר שנתי בשיעור 1.57% מהשווי האמור.
בהתאם להסכם הקרן של הקרן הקולטת, זכאי מנהל הקרן לקבל שכר שנתי בשיעור שלא יעלה על 5% מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן, אך כל עוד לא יוחלט אחרת על ידי מנהל הקרן מקבל מנהל הקרן שכר שנתי בשיעור 0.6% מהשווי האמור.

שכר הנאמן:
בהתאם להסכם הקרן של הקרן הנקלטת, זכאי הנאמן לקבל שכר שנתי בשיעור שלא יעלה על 0.05% מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן. שכר נאמן הקרן הנקלטת בפועל: שכר שנתי בשיעור 0.05% מהשווי האמור.
בהתאם להסכם הקרן של הקרן הקולטת, זכאי הנאמן לקבל שכר שנתי בשיעור שלא יעלה על 0.05% מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן. שכר נאמן הקרן הקולטת בפועל: שכר שנתי בשיעור 0.03% מהשווי האמור.