חדשות קרנות נאמנות    

מניות זרות בחודש ינואר בקרנות הנאמנות: מנהלי הקרנות השיגו תשואה של עד 38%

תעודות סל

אתר stocker.co.il בחן אילו מניות זרות קנו בחודש ינואר בקרנות הנאמנות בישראל: פסגות ואלטשולר-שחם הובילו את קניית המניות הזרות החדשות בתיק המצרפי

בחודש ינואר 2015 הוסיפו מנהלי הקרנות 39 מניות זרות לתיק ההשקעות המצרפי בהיקף כולל של כ-52.7 מיליון שקל, כשהם מסמנים גם ליתר המשקיעים בשוק היכן, לדעתם, ניתן לאתר הזדמנויות השקעה. כך עולה מנתוני אתר stocker.co.il, רשת חברתית למשקיעים העוקבת אחר פעילות המוסדיים בני"ע, אשר בחן אילו מניות זרות קנו בחודש ינואר בקרנות הנאמנות בישראל. עיקר ההשקעה שביצעו מנהלי ההשקעות בקרנות הנאמנות מרוכזת בחמש מניות בלבד, בהן הושקעו כ-35.2 מיליון שקל. חמש מניות אלו נרכשו בידי בית השקעות פסגות בניהולו של חגי בדש ובית ההשקעות אלטשולר בניהולם של גלעד אלטשולר ורן שחם.

המניה שנרכשה בהיקף הגדול ביותר היא נייטורי הולדינגס (9843), הנסחרת בבורסה היפנית. נייטורי היא חברת החזקות המפעילה רשת חנויות למוצרים לבית, בעיקר ביפן. פסגות רכש מניות בחברה בהיקף של כ-14.7 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה המניה 38%.

מניה נוספת שרכשו בחודש ינואר בקרנות הנאמנות נסחרת דווקא בבורסת מילאנו באיטליה. חברת רקורדטי (REC) היא חברת תרופות איטלקית שנוסדה בשנת 1926 ומציגה כיום הכנסות של כמעט 1 מיליארד יורו ורווח שנתי של 161 מיליון יורו. קרנות הנאמנות של פסגות השקיעו בחברה כ-6.3 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה המניה 38%.

מניה אחרת שמנהלי קרנות הנאמנות רכשו היא מיקרו-פוקוס (MCRO), חברת תוכנה הנסחרת בבורסת לונדון בשווי של 2.6 מיליארד פאונד. החברה נוסדה בשנת 1976 והכנסותיה השנתיות מסתכמות ב- 1.4 מיליארד פאונד. פסגות רכש מניות במיקרו-פוקוס בהיקף של כ-6.1 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה המניה 9%.

עדיין בבורסה האנגלית, מנהלי קרנות הנאמנות של פסגות קנו גם את מניית חברת הלמה (HLMA) המשווקת מערכות התראה, גלאי עשן ואש, חיישני אבטחה וכן מערכות ניטור זרימה, לחץ ואיכות ברשתות מים. היקף הרכישה של פסגות בחודש ינואר 2015 בחברת הלמה עמד על כ-5 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה המניה 2%.

מניה זרה חדשה שנכנסה לתיק המוסדי מגיעה מבורסת פרנקפורט בגרמניה. אלטשולר שחם רכש את מניית קומפיוגרופ (COP) בהיקף של כ-3.2 מיליון שקל. קומפיוגרופ מספקת שירותי טכנולוגית מידע ותוכנה לסקטור הרפואי, בעיקר עבור מרפאות כלליות ומרפאות שיניים, בתי מרקחת, מעבדות ובתי חולים. לחברה לקוחות בכ-43 מדינות והיא נסחרת לפי שווי של 1.4 מיליארד יורו. מתחילת ינואר עלתה המניה בכ–34%.