שוק ההון    

מנכ"ל חדש לאיי.די או: איך יתמודד עם הקפאת שכר הדירה בברלין?

על רקע החקיקה להקפאת שכר דירה בברלין ועל רקע חילופי השליטה מונה רון לאופר, לשעבר, סמנכ"ל הכספים של איירפורט. האם יעשה שם סדר?

מונה מנכ"ל חדש לאיי.די.או נכסים.  בדיווח לבורסה בת"א מודיעה בעלת השליטה איי.די.או על מינויו של רן לאופר, לשעבר סמנכ"ל הכספים באיירפורט סיטי, למנכ"ל הבא של ADO Properties – החברה הבת המרכזת את פעילות הנדל"ן של איי.די.או בגרמניה. לאופר יחל רשמית בתפקיד ביולי.

המנכ"ל הקודם היה סביון רבין שכיהן בתפקיד מ-2007 ופרש עם העברת השליטה לידי קרן אפולו ומשפחת דיין. עם מעבר השליטה בעלי השליטה החדשים לא חידשו את חוזי ההעסקה של המנכ"ל, סמנכ"ל הכספים וסמנכ"ל התפעול.

חברת ADO Properties נסחרת בבורסת פרנקפורט ומנהלת 24 אלף דירות ויחידות מסחריות בברלין. הקושי הגדול של החברה הוא מהלך החקיקה שמוביל הסנאט בברלין להקפאת מחירי השכירות בעיר. אף על על פי שלא אושר החוק בפועל, הדיווחים על החקיקה החדשה הובילו לירידה של כמעט 10% במחיר המניה  ובנסיגה חדה של 24% בחודש האחרון. מניית איי.די.או הנסחרת בת"א איבדה כמעט 15% בשבוע שעבר ונפלה ב-28% ב-30 הימים האחרונים.

לאופר היה פעיל בתחום הנדל"ן כאשר שיחש סמנכ"ל שיווק באיירפורט סיטי של קובי מימון בשנים 2018-2014 ולפני כן ומשנה למנכ"ל גרנד סיטי של יקיר גבאי, הפעילה בגרמניה.

החברה, איי.די.או גרופ בע"מ, הינאחברת החזקות העוסקת בשני תחומי פעילות:
– נדל"ן מניב למגורים בגרמניה הכולל רכישה של בנייני מגורים ומסחר בעיר ברלין שבגרמניה, ניהולם, פיתוחם, תחזוקתם ובהשכרתם.
– דירות מגורים נפרדות (CONDOMINIUM): תחום זה כולל הסבת דירות לדירות נפרדות, תחזוקתם, השכרתם הזמנית (עד מועד מכירתם) ומכירתם.