שוק ההון    

מעברות – רווח של כ-4.2 מיליון שקל; עלייה של 71% ב-EBITDA ל-4.2

אייל שלמון יו"ר מעברות

מכירת האחזקות במטרנה צימקו את הרווח הנקי של מעברות לכ-4.2 מיליון שקל (מתוכם של כ-3.9 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות של החברה). הרווח ברבעון המקביל ב-2017, שכלל עדיין את תוצאותיה של מטרנה, עמד על כ-401 מיליון שקל.

תוצאות הרבעון הראשון

מעברות מדווחת על גידול בהכנסות בשיעור שלכ-18.4%. הכנסות של כ-86.7 מיליון שקל לעומת סך של כ-73.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברת מדווחת כי הגידול נבע כתוצאה מגידול בהכנסות בכל מגזרי הפעילות.

ה-EBITDA ברבעון זינק בכ-70.7% לסך של כ-4.2 מיליון שקל, לעומת כ-2.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עלייה בשיעור של כ-4.8%. הגידול ב-EBITDA נובע בעיקר מגידול ב-EBITDA במגזר ה-VMS, המתבצעת באמצעות אלטמן, וכן מגידול ב-EBITDA במגזרים המחלקה החקלאית והמזון והמוצרים לחיות מחמד בעיקר עקב גידול במכירות במגזרים אלו. הגידול ב- EBITDA קוזז על ידי הוצאות הפיתוח הקשורות לפרויקט הפיתוח של פלטפורמה דיגיטלית בתחום הפרעות השינה.

הרווח מפעילות נמשכת ברבעון הסתכם בכ-כ-4.2 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של כ-301 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעילות נמשכת נובע בעיקר מגידול בהכנסות המימון, מהשיפור ברווח התפעולי וכן מהקיטון בהפסדי חברה מוחזקת.

הרווח הגולמי ברבעון עלה בכ-21.2% לכ-34.2 מיליון שקל, לעומת כ-28.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי של מעברות בתקופה עלה לכ-39.4%, לעומת שיעור רווח גולמי של כ-38.5% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בסך הרווח הגולמי ברבעון נובע בעיקר מגידול במגזרים ה-VMS, המזון והמוצרים לחיות מחמד, וכן מגידול במגזר המחלקה החקלאית.

הרווח התפעולי ברבעון, לפני הוצאות והכנסות אחרות, זינק לסך של כ-4.2 מיליון שקל, לעומת כ-735 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי עלה לכ-4.8%. הגידול נובע בעיקר מגידול ברווח התפעולי במגזר ה-VMS וגידול ברווח התפעולי במגזרים המחלקה החקלאית והמזון והמוצרים לחיות מחמד בעיקר כתוצאה מגידול במכירות במגזרים אלו.

תוצאות המחצית הראשונה

ההכנסות ממכירות לתקופה עלו בכ-10.7% לסך של כ-179 מיליון שקל, לעומת כ-161.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי במחצית עלה בכ-10.8% לסכום של כ-71.3 מיליון שקל, לעומת סך של כ-64.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי הסתכם בכ-39.8%, בהשוואה ל-38.5% בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי לתקופה, לפני הוצאות והכנסות אחרות, זינק בכ-99.2% לסך של כ-8.9 מיליון שקל, לעומת כ-4.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי עלה לכ-5%.

הוצאות מחקר ופיתוח אחרות: כמפורט בדוח התקופתי לשנת 2017, לחברה פעילות פיתוח של פלטפורמה דיגיטלית בתחום הפרעות השינה המתבצעת באמצעות חברת דייז לחיים בריאים (שבבעלותה המלאה).

הרווח התפעולי לתקופה טיפס בכ-35.7% לסך של כ-6.1 מיליון שקל, לעומת כ-4.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-EBITDA לתקופה עלה בכ-9.8% לסך של כ-9 מיליון שקל, לעומת סכום של כ-8.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח מפעילות נמשכת במחצית הראשונה 2018 עלה לכ-1.1 מיליון שקל, לעומת כ-1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בתקופה נובע בעיקר מגידול בהכנסות המימון ומהשיפור ברווח התפעולי, אשר קוזזו על ידי גידול בחלק החברה בהפסדי חברה מוחזקת וכן גידול בהוצאות המס עקב הגידול ברווח.

הרווח הנקי לתקופה הסתכם בכ-1.1 מיליון שקל (מתוכם כ-563 אלף שקל מיוחס לבעלי המניות בחברה), לעומת סך של כ-418.7 מיליון שקל (מתוכם כ-418.2 מיליון שקל מיוחס לבעל המניות בחברה) בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בסך הרווח הנקי נובע ממכירת כל אחזקותיה וזכויותיה של החברה בשותפות מטרנה.

אייל שלמון, יו"ר מעברו, אמר לאחר פירסום הדו"חות כי: "ברבעון השני של 2018 ניתן לראות את פירות המהלכים שביצענו בחברות הבנות כדי להביא לשיפור בתוצאותיהן הכספיות. השיפור בא לידי ביטוי בשורת הכנסות, ה-EBITDA ורווחי החברה מפעולות נמשכות. במהלך הרבעון הגדלנו את אחזקתנו בחברת אלגיה, וכוונתנו למנף את מוצריה השונים ואת הידע הטכנולוגי שנצבר בחברה לטובת מנועי צמיחה חדשים בשווקים בחו"ל. אנו ממשיכים לפעול לאיתור הזדמנויות השקעה חדשות, שיבטיחו את המשך מגמת הצמיחה של החברה גם בשנים הבאות".

  חברת מוצרי מעברות בע"מ פועלת כיום ב- 4 מגזרים עסקיים. החברה פועלת במגזר ה- VMS, במגזר המזון והמוצרים לחיות מחמד, במגזר המחלקה החקלאית ובמגזר פעילות חומרי גלם. החברה נמצאת בשליטת קיבוץ מעברותומנוהלת על ידי ו"ר החברה אייל שלמון ומנכ"לית החברה אפרת גילת.