חדשות    

מרוויחים מתוכן באיטנרנט? אתם על הכוונת של רשות המסים

מרוויחים מסרטונים ביוטיוב? מצליחים לגייס מותגים לפרופיל האינסטגרם? מכניסים מלא מפרסומות? משווקים כרטיסים למופע בדיגיטל? ייתכן שרשות המסים תרצה לקחת לכם קצת.

בשנים האחרונות המסחר באתרי האינטרנט ודרכי  התשלום מקשים על רשות המסים לגבות את המסים ולזהות הכנסות נוספות, בעיקר מה שמכונה הכנסות פסיביות.

בעקבות הגידול בגירעון בתקציב המדינה מהדקת רשות המסים את הפיקוח על הכנסות מהאינטרנט. רשות המסים פתחה במבצע בהיקף נרחב כדי לאתר משתמטים מתשלומי מס במסגרת מבצע ארצי שנמשך יומיים. המבצע כלל בדיקת ניהול ספרים, כדי לאתר עסקים המנוהלים ברשתות החברתיות ובאינטרנט ולבדוק אם הם מדווחים על פי דין על הכנסותיהם מפעילות זו.

המבצע נוגע לא רק ליוטיוברים ולבלוגרים אלא גם לאופי עוגות, שפים וכל עסק שמתנהל ברשת. בין היתר נתפסה על ידי החוקרים כוכבת רשת, יוטיוברית, שלא ניהלה רישום הכנסות למרות שקיבלה תשלום קבוע מגוגל עבור סרטונים שהעלתה ביוטיוב. הכוכבת טענה בפני החוקרים: "אני בוחנת את האופציה אם שווה לפתוח תיק ברשות המיסים".

יוטיוברית אחרת, שאף היא לא פתחה תיק במס הכנסה ולא ניהלה את ספרי העסק שלה משנת 2018, למרות שסכומי כסף שאותם קיבלה מיוטיוב ומחברות נוספות הופקדו לחשבון הבנק שלה, מיהרה להבטיח למבקרים: "אני אגש לפתוח תיק". יוטיובר נוסף שקיבל מגוגל סכום של כ-100 אלף שקל, שעליהם לא דיווח בספרי העסק שלו, הצהיר: "אני רוצה לסגור את התיק".

פעילות הביקורת נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המיסים נגד מעלימי מס והון שחור בכל התחומים, לרבות אלו המנוהלים באינטרנט.  במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, הצלבות מידע ושימוש באמצעים טכנולוגים, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.