תוכן ממומן    

איך אפשר לחסוך כסף בעזרת מחזור משכנתא

לפעמים, מסיבות שונות המשתנות מאדם לאדם, ניגשים לעולם המשכנתאות מבלי לחקור יותר מידי או לחשוב על העסקה שעומדים לסגור. בעתיד, ימצא עצמו האדם שלקח משכנתא ללא שיקול דעת נכון, מתמודד עם החזרי משכנתא שהוא אינו מסוגל לשלם. לחילופין, יסתבר שהתנאים עליהם חתם במקור לא מתאימים לו. אז מה אפשר לעשות? יועץ משכנתאות יציג בפניכם את האופציה למחזור משכנתא, שהיא אחת האפשרויות הנפלאות בעולם המשכנתאות. המשמעות של מחזור המשכנתא היא בעצם לקחת משכנתא קיימת ולהחליף אותה במשכנתא חדשה, המאופיינת בתנאים חדשים ומתאימים יותר למצבו הנוכחי של אדם. עם סאת, יש לבחון את נושא מחזור המשכנתא בצורה מקצועית, לאור העליות הריבית, כולל העלייה בריבית בנק ישראל שהתרחשה בחודש מאי 2022. גם אחרי העליות המחזור של המשכנתא יכול להתאים ולהיות רלבנטי, אבל יש לבחון אותו בצורה מקצועית.

ידידיה רפאלוב יועץ משכנתאות והבעלים של "משכנתא יועצים" מסביר מתי כדאי למחזר את המשכנתא וכמה כסף ניתן לחסוך

קרדיט: אמון הציבור

באילו מקרים כדאי לבצע מחזור משכנתא

בכל הנוגע למשכנתאות, מומלץ תמיד לפנות אל יועץ משכנתאות מקצועי שיעזור לבדוק את כדאיות העסקה ותנאיה לפחות אחת לשנה, ולו רק כדי לוודא שהיא עדיין מתאימה. ישנם כמה מקרים בהם מחזור משכנתא הוא משתלם:

  • ישנה ירידת ריביות – אם ישנה ירידת ריביות במשק, כדאי לבדוק שהריבית שברשותכם משקפת את המציאות בשוק או שאתם משלמים הרבה יותר מידי. ריבית המשכנתא היא דבר גמיש מאוד שעשוי להשתנות גם מידי חודש, כך שאם נלקחה משכנתא לפני X זמן, ייתכן מאוד שמאז הריבית הספיקה לצנוח. כדאי לבדוק את הנושא, שכן ככל שהריבית יורדת, אתם חוסכים כסף.
  • החזר סכום במשכנתא – במקרה וקיימת משכנתא של X ש"ח והלווה קיבל או חסך סכום אותו נרצה להוריד מהחוב שלנו, הרי שהמשמעות היא שתנאי המשכנתא עומדים להשתנות. לפני שמגיעים לרגע סילוק הסכום המדובר, כדאי לבדוק האם ישתלם יותר למחזר את המשכנתא ובהתאם לתנאים החדשים לבצע את ההחזר.
  • שינוי בהחזר החודשי – ניקח לדוגמא פלוני שהתחייב להחזר חודשי למשכנתא בסכום מסוים, אבל תקופה קשה (כמו שנת 2020 לדוגמא), פגעה ביכולותיו הכלכליות והוא אינו יכול להחזיר את הסכום שהתחייב אליו, או להפך! ייתכן שכיום הוא יכול להחזיר יותר. בכל אחד מהמקרים האלו מחזור משכנתא יכול להיות אופציה נהדרת, שכן זו הזדמנות לשנות את מסלול ההחזר ולהתאים אותו אלינו.

אל תוותרו על ההזדמנות להקל על עצמכם!

אין ספק שמשכנתא היא אחד החלומות הכי גדולים שלנו, שמעוניינים ביציבות ובנכס פרטי משלנו, במקום להתרוצץ בין דירות שכורות כל כמה שנים. הלחץ להגשים את החלום עלול לגרום לרבים לקחת צעדים כלכליים בלי מחשבה, כאלה שעלולים לפגוע בהם בעתיד. למזלנו, מחזור משכנתא הוא אפשרות קיימת ומומלצת במיוחד לא משנה מהו מצבכם הפיננסי וכמה הספקתם לחסוך בעובר ושב. העולם משתנה ללא הרף ואם עומדת בפניכם האפשרות להקל על עצמכם – אין כל סיבה לוותר על כך.

קרדיט: יח"צ

אז למה אתם מחכים? בואו גם אתם ללמוד כיצד אתם יכולים לחסוך כסף (ובמקביל, להרוויח!), בעזרת טיפול נכון במשכנתא שלכם. יועץ משכנתאות מקצועי ואמין, יעזור לכם לעשות סדר בדברים ויכווין אתכם למסלול הנוח והמתאים ביותר עבורכם.

משכנתא יועצים הינו משרד בוטיק לייעוץ משכנתאות המעניק ללקוחותיו שירות ברמה הגבוהה ביותר, מומחה בניהול משא ומתן בלתי מתפשר מול הבנקים, והשגת תנאי המשכנתא הטובים ביותר.

משכנתא יועצים

רחוב כנפי נשרים 68 ירושלים, מרכז אורנים
טלפון במשרד  02-564-6563

לשיחה עם ידידיה  058-430-5321
כתובת מייל  [email protected]
לאתר של משכנתא יועצים
משכנתא יועצים גם בפייסבוק
סרטונים ופרטים נוספים בעמוד היוטיוב של משכנתא יועצים

קרדיט: התאחדות יועצי המשכנתאות