משקיעים בנדל"ן בחו"ל? חשוב שתהיו מודעים לסיכון שבהשקעה
תוכן ממומן    

משקיעים בנדל"ן בחו"ל? חשוב שתהיו מודעים לסיכון שבהשקעה

צילומים: Canva

דבר חשוב בהשקעה בחו"ל הוא להכיר בעובדה שמשקיעי נדל"ן נמצאים בסיכון עוד טרם בוצעה עסקת הרכישה. על כל משקיע לבחון את כלל אפשרויות הסכנה הטמונות בביצוע עסקת קניית נדל"ן בחו"ל והאפשרויות לצערנו הן רבות ומגוונות.

תחום השקעות נדל"ן בחו"ל מהווה פוטנציאל הכנסה גדול באפשרויות שאינן תמיד קיימות לנו כאן. לצד זאת, השקעה מעבר לים מהווה קרקע פורייה לנוכלים המעוניינים לגזול את כספי ההשקעה שצברתם לאורך השנים ולכן נדרש מכם לגלות אחריות ולנקוט בצעדים זהירים על מנת להבטיח את הצלחתה של העסקה שלכם ועל-מנת שלא ליפול קורבן לידיהם של נוכלי הנדל"ן. רוצים לדעת איך להתגונן מפניהם? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם את סקירת הונאות הנדל"ן האפשריות לשנת 2022.

  1. זיוף מסמכי הבעלות – אדם המתחזה לבעל דירה (לרוב מדובר בדירות ריקות שהבעלים נמצאים בחו"ל או קשישים) מבצע הליך מכירה מלא, ייתכן גם בליווי עו"ד (מתחזה), דורש תשלום מקדמה גדולה ואז נעלם. מה עם הקונים? נותרים חסרי ממון וחסרי דירה.
  2. מכירת דירה למספר קונים – הונאה זו איננה תלושה מן המציאות. התפרסמו בעבר מקרים בהם משרדי נדלן בחו"ל הנחשבים למובילים בתחום מכרו נכסים למספר קונים. מדובר במקרים אמיתיים לחלוטין בהם ה"מוכרים" מציעים את הדירה לשני קונים או יותר ומבצעים את תהליך המכירה במקביל תוך שהועברו לרשותם מקדמות והון שנצבר ע"י הקונים כל חייהם, כשלבסוף אלו נותרים בידיים ריקות.
  3. מכירת נכס בעל ייעוד אחר – הונאה בה מוצג הנכס כדירת מגורים כשבפועל ייעודו בכלל למחסן או למסחר. לרוב קורה באזורים מבוקשים בערים מרכזיות בעולם. בעל הנכס מקבל את כספו והרוכש נאלץ להתמודד עם בירוקרטיה יקרה וסיכון לקנסות.
  4. פיל לבן – מכירת נכס הנראה כמו עסקה מצוינת על הנייר אך הוא ריק ואיננו מושכר כך שאין שום תועלת מרכישתו אלא רק בזבוז כספים לצורך תחזוקה ואיבוד הון ההשקעה.
  5. הונאת משקיעים בשיטת פונזי – במסגרתה מובטחת לרוכשים תשואה גבוהה או קבועה שלמעשה משולמת מכספי המשקיעים עצמם. בסוג הונאה זה מובטחת בדרך כלל למשקיעים גם נזילות גבוהה והתחייבות להגדלת התשואה אם יתחילו למשוך כספים לאחר תקופה מסוימת. הונאת פונזי הינה המפורסמת ביותר ופגשנו אותה בארץ ובחו"ל לא פעם, בשיטוט מהיר באינטרנט תוכלו למצוא מגוון רחב של פרשיות מתוקשרות רק מהשנים האחרונות כדוגמת פרשיית החברה בעלת השם היוקרתי ומשרדי הפאר שהציגה ללקוחותיה מצגי שווא כשבפועל הכספים שהתקבלו מהמשקיעים הועברו לצרכיו הפרטיים של הבעלים ולא לטובת ההשקעה שלשמה הם גויסו.
  6. תשואה גבוהה קבועה בהתחייבות – אין דבר כזה! נוכלי נדל"ן בחו"ל ינסו לנצל את חוסר היכרותכם עם האזור ולפתות אתכם עם מספרים גבוהים. אך בדיוק כמו שההיגיון שלכם הרתיע – תשואה הינה דינמית והיא משתנה כל הזמן. אם מבטיחים לכם תשואה דעו שמישהו חושב שניתן לעבוד עליכם.

נבהלתם ? אתם יכולים להירגע. בדיוק בשבילכם רשמנו כאן מספר כללי ברזל שנועדו לסייע לכם לא להפוך לקורבן הבא. אם תיצמדו לפעולות הפשוטות הללו ותקפידו על פעילות מחושבת וזהירה אין סיבה שלא תהנו מעסקה בטוחה ומוצלחת שתגשים עבורכם את חלום ההשקעה!

  1. לכו עם הלב כשמשהו לא מרגיש נכון הוא כנראה לא נכון.
  2. חפשו את נורות האזהרה וכשהן נדלקות אל תחששו לעזוב. הבטחות על תשואות גבוהות הן בדיוק הסימנים ללכת. אם זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי כנראה שזה לא.
  3. היצמדו ליזם אמין בעל פעילות וניסיון קודם בארץ, המשרה עליכם רוגע וביטחון.
  4. הצמידו עו"ד מטעמכם לליווי ההליך מתחילתו ועד סופו – תפקידו של עו"ד לבצע בדיקה יסודית מעמיקה אודות פרטי הנכס טרם יועברו כספים מצד הרוכשים.
  5. אל תוותרו על בדיקות מעמיקות וסיור פיזי בנכס ובאזור בו הוא נמצא. לא להתבייש לדבר עם השכנים – אתם הולכים להשקיע את כספכם שם !
  6. תיאום ציפיות ושקיפות – אינטרס משותף של היזם והמשקיע הינו חשוב ביותר להצלחת העסקה. במקרים בהם אתם מרגישים כי נסתר מכם מידע אודות הפעילות המשותפת מטעם היזם / חברת נדל"ן בחו"ל – יש לצאת מיד ולחפש שותף נאמן וראוי להפקדת הכספים שלכם בידיו.
  7. תרגישו בנוח לשאול את כל השאלות – לא מרגישים בנוח? מרגישים שמנסים להסתיר מכם עובדות? אם העסקה איננה ברורה לכם ולא קיבלתם מענה מפורט להכל – כדאי לכם לחפש במקום אחר.

הסיכונים המגיעים עם מחשבה על השקעות נדל"ן בחו"ל אינם מסתיימים באפשרות שירמו אותנו במעמד העסקה אלא ממשיכים גם בניהול הנכס מרחוק. השקעת נדל"ן מעבר לים כרוכה בלקיחת הסיכון הברור מכולם והוא הסיכון שבמרחק. כשאנו בעלי נכס הנמצא במדינה אחרת עלינו לוודא שגם שם יש מישהו שניתן לסמוך עליו שמטפל ומתחזק אותו. ההשקעה בארץ זרה יכולה להביא איתה התמודדויות רבות בנושאים הקשורים לאוכלוסייה המקומית, כמו למשל מעמדות סוציו-אקונומיים ושוכרים פוטנציאלים. כשאנו בעלי נכס בחו"ל עלינו לדאוג למציאת מיקום השקעה מתאים עבורנו בו קיים היצע שוכרים ראויים שישמרו על ערכו של הנכס תוך תשלום שכירות קבוע.

טיפ – חוסר ניסיון הוא גורם מכריע בסיכויי הצלחת ההשקעה שלכם. לכו על בטוח והצטרפו למי שכבר עמוק בתחום. למדו והתפתחו יחד עם המקצוענים על-מנת שלא תפסידו את כספכם בעסקה מסוכנת.

בשובל יזמות אנו בוחנים את צעדינו היטב וסוקרים עסקאות רבות בשביל לאתר את האטרקטיביות ביותר. אנשי הצוות המקצועיים שלנו חוקרים ובודקים כל עסקה לפרטים הקטנים תוך ביצוע הערכת סיכונים מקיפה ולבסוף בוחרים את ההשקעה המבטיחה ביותר! עם ניסיון ותיק בתחום ניתן לראות רשימת השקעות מוצלחות שנבחרו בקפידה הן עבורנו והן עבור המשקיעים שהולכים איתנו יד ביד. לאורך הדרך אנו מחזיקים בלפחות 30% מסך הנכסים בכל פרויקט כך שאתם בעלי נכס בטאבו המנוהל בדיוק באותו האופן כמו הנכס של היזם.