חדשות    

משרד הכלכלה מזהיר- מאווררים מסוכנים נמכרים בשוק וגרמו לפציעות ילדים

בשבוע האחרון התרחשו שלושה מקרים מצערים של פציעות ילדים לאחר שהכניסו אצבעות דרך רשת מגן האווררים פועלים, חלק מהמקרים אף הובילו עד כדי קטיעת אצבעות. עכשיו הממונה על התקינה במשרד הכלכלה, יעקב וכטל, מפרסם הזהרה רשמית על שימוש ואיסור מכירה של דגמי המאווררים שגרמו לפציעה ואינם עומדים בתקן הישראלי.

דיגמי המאווררים המסוכנים הם:

מאוורר Muller מדגם ML203030 90W מסומנת בפרטי יבואן "אליהו שיווק חשמל" שווקו ברשת חנויות "אושר עד".
מאוורר BENATON מדגם BT20303090W מסומנת בפרטי יבואן "ד.ש.ש. אלקטרוניקה" שווקו ברשת חנויות "רמי לוי".
בעלי שלושה להבי מתכת, הניתנים לשימוש בשלוש תצורות: מאוורר ריצפתי, מאוורר עמוד ומאוורר תליה.
המאווררים מסומנים בפרטי יצרן – Newtime Import & Export, ארץ ייצור – סין. ייתכן כי מוצעים למכירה בחנויות נוספות וברכישה ברשת. כמו כן ייתכן כי מוצרים זהים נמכרים גם תחת שמות מסחריים אחרים!

כך נראים המאווררים המסוכנים-

בבדיקה שנערכה באמצעות מכון התקנים, בהנחיית הממונה על התקינה, נמצא כי המוצרים אינם עומדים בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליהם: ת"י 900 חלק 2.80 "בטיחות מכשירי חשמל ביתיים ומכשירים דומים: דרישות מיוחדות למאווררים", בסעיף הבדיקה המדמה ניסיון חדירת אצבע האדם דרך מגן המאוורר. תוצאות הבדיקה מעידות על ליקוי קריטי. הממונה על תקינה מדגיש כי על פי חוק התקנים התשי"ג-1953, אין לייצר, למכור ולייבא מוצר שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו.

מי שבבעלותו מאוור מהדגמים האלו מתבקש להפסיק את השימוש בו לאלתר ולהרחיק מהישג ידם של ילדים. במקביל המכירה בחנויות, לרבות בחנויות אינטרנטיות, אסורה בהחלט!

 הציבור מתבקש להודיע למינהל התקינה על כל מקרה של הימצאות המוצרים הללו בנקודות מכירה, באחת מדרכי יצירת הקשר:
בדוא"ל :[email protected] או באמצעות פורטל הבטיחות למוצרי צריכה בכתובת: https://www.gov.il/he/service/report-unsafe-product

בלי אישור מכון התקנים: רשות התחרות ממליצה לאפשר ייבוא מוצרים על סמך הצהרת יבואן

אזהרה: משחק טבעות מגנטיות מסוכן לילדים!