חדשות    

אזהרה: משחק טבעות מגנטיות מסוכן לילדים!

מעודכן ל-08/2020

מכון התקנים פסל את כל דגמי המשחק – בשל הכוח המגנטי הגבוה משמעותית מהתקן וגורם לסכנת חנק, חסימת מעיים ופגיעה באברים פנימיים

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מזהיר מפני השימוש  במשחק טבעות מגנטיות, מכיוון שאינו עומד בהוראות התקן. המכון פסל 7 מדגמי המוצר והזהיר כי הכוח המגנטי בחלקים הפנימיים של הטבעת גבוה באופן משמעותי מהקבוע בתקן והמשחק טומן בחובו סכנת בליעה וחנק.

בהתאם לכך, הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, יעקב וכטל, התריע בפני ציבור ההורים והצוותים החינוכיים על הסכנה הנשקפת לילדים קטנים מחשיפה למוצר טבעות מגנטיות, הנמכר בשלל צבעים ובכמה גדלים.

המוצר מוצע למכירה בשווקים, לרבות ברכישה מקוונת בחנויות וירטואליות, למרות שעד היום לא אושר שום דגם של מוצר מסוג זה כעומד בדרישות התקן.

במכון התקנים נפסלו 7 דגמי מוצרים מיובאים של טבעות מגנטיות, מאחר שהמוצר לא עמד בדרישות התקן הרשמי 562 חלק 1 – "בטיחות צעצועים": הכוח המגנטי בחלקים הפנימיים של הטבעת גבוה משמעותית מהנדרש בתקן.

בשל אי עמידת המוצר בתקן הבטיחותי, קיימת סכנת בליעה על ידי ילדים קטנים ופעוטות, אשר עלול להוביל לחנק, סתימת מעיים ופגיעה במערכת העיכול ובתפקוד איברים פנימיים.

המפקחים מטעם הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה ימשיכו לבצע בדיקות שוטפות ויזומות בנוגע למוצרים שעליהם חל תקן רשמי, ומי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות – הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי, בהתאם לחוק התקנים תשי"ג -1953.

אזהרה: סט כלי במבוק "עצלן" בצבע כחול לבן מסוכן לבריאות הילדים

קיצור דרך ליבואנים: יוכלו לפנות למכון התקנים בוואטסאפ