תוכן ממומן    

מתחדשים: איך לבחור שיש למטבח וכמה זה עולה ?

שיש למטבח

צריכים לבחור שיש למטבח ולא יודעים איפה להתחיל? עם מגוון רחב כל כך של סוגים ודגמים, לא פלא שמרבית האנשים שמחפשים שיש למטבח פשוט הולכים לאיבוד.

במדריך הבא נסביר אילו סוגי שיש קיימים, איך תבחרו את הסוג שהכי מתאים לכם וגם, כמה זה עולה?

הגדירו מראש את התקציב

לפני שאנחנו מתקדמים לטיפים המקצועיים שעוסקים במושגים כמו כושר ספיגה וחוזק, ההמלצה שלנו עבורכם היא להגדיר את התקציב שעומד לרשותכם מראש.

אם תתחילו להסתובב בחנויות ותתאהבו (מאוד קל עם כל הדגמים היפים שיש היום) בשיש שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם לרכוש, אין בזה שום טעם, מה גם שעם מבחר רחב כל כך של אפשרויות, אין סיבה אמיתית להיכנס לחובות בעבור משהו שלא בהכרח יהיה טוב יותר.

123rf קרדיט

אז כמו בכל מוצר אחר, יש מגוון סוגים במגוון רחב של עלויות והאפשרות שלכם להתפזר היא דיי גדולה.

יש שיש שעולה 300 ₪ למטר אורך ויש שיש שעולה גם אלפי שקלים למטר אורך.

לכן, בהתאם למידות של השיש שלכם, אתם יכולים להגדיר מראש מה התקציב שלכם ועל פיו להתקדם.

אם יש לכם 10 מטרים של שיש וזה עוד לפני האי שחשבתם לבנות, כל מטר יעלה לכם אלפי שקלים, ואתם כבר מבינים לאיזה אזור של תקציב אתם מגיעים, אך יחד עם זאת, במקרה שמדובר במטבח קטן, ההפרשים יהיו קטנים באופן משמעותי.

לפני שאתם ממהרים לרוץ לחנויות, בצעו סקר שור ובדקו מה המחיר שנהוג לגבות עבור מטר אורך בסוגי השיש השונים, על מנת לקבל איזה שהוא מושג לאן אתם נכנסים.

ככל שתגיעו עם יותר מידע מקצועי לחנות, כך תוכלו להיות בטוחים שאתם עושים את הבחירה הנכונה עבורכם.

אילו סוגי שיש קיימים?

ישנם כאמור סוגים רבים של שיש למטבח וחשוב להבין את התכונות של כל אחד מהם לפני שבוחרים את המתאים ביותר. מומלץ לקרוא את המדריך לסוגי שיש למטבח שמפרט באופן יוצא דופן על הסוגים השונים שמשווקים בישראל ועל היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

הנפוץ ביותר – שיש קיסר

השיש הנפוץ ביותר הוא שיש הקיסר והאמת היא שלא בכדי. מדובר במשטח שמציע מגוון עיצובים והוא מתאים למעשה לכל סוגי המטבחים. בנוסף, מבחינת המחיר מדובר במשטח שחלק מהדגמים שלו שווים כמעט לכל כיס, בניגוד לשיש הטבעי למשל.

יתרון משמעותי נוסף של שיש הקיסר הוא שהחברות שמשווקות אותו נוהגות להעניק אחריות לכל החיים על השיש. למה? בדיוק בגלל הסיבה שמדובר בשיש איכותי ושהן מאמינות בו.

באשר לחסרונות, שיש הקיסר אינו עמיד בפני חום והוא רגיש מאד לשריטות. לכן, במידה והמטרה שלכם היא להניח על המשטח סירים רותחים, זה לא המשטח המתאים לכם.

לאור הביקוש הגבוה למשטח והיתרונות לעומת החסרונות, אנו ממליצים למי שמתעניין במשטח זה לקרוא את המדריך לשיש אבן קיסר שמוקדש כולו למשטח הזה.

שיש גרניט

בניגוד לשיש הקיסר, שיש הגרניט הוא שיש טבעי שמגיע בעיצוב מובנה מהטבע ולא ניתן לבצע בו שום מניפולציה במפעל. זה בעצם אומר שאתם בוחרים פלטות בעיצוב טבעי ואין פלטה אחת שדומה לפלטה הסמוכה אליה.

היתרון של השיש הטבעי בא לידי ביטוי בכך שהוא עמיד לחום, לכן במידה ואתם רוצים להניח על השיש את הסירים הלוהטים לכם, זה בדיוק השיש עבורכם.

החיסרון הכי משמעותי של השיש הטבעי הוא המחיר,  מדובר בשיש יקר במיוחד ובמידה ויש לכם יותר ממספר מטרים בודדים של משטח במטבח, אתם צריכים לוודא מראש שזה נכנס לכם למסגרת התקציב.

שיש קוריאן

שיש הקוריאן הוא למעשה שיש סינטטי ולכן הוא מגיע במגוון עיצובים ודגמים, שזה למעשה היתרון הבולט שלו על פני המתחרים.

מדובר במשטח שמאד קל לנקות אותו ויש לו כושר ספיגה נמוך. לעומת זאת, שיש הקוריאן רגיש מאד לשריטות וגם המחיר שלו, בדומה לשיש הטבעי, יקר ביחס למתחרים.

משטחי פורצלן

משטחים עמידים מאוד שמיוצרים על ידי מגוון רחב של חברות. מדובר במשטח מאוד איכותי, עם ספיגה נמוכה מאוד, עמידות לשריטות ולחום גבוהה. מצד שני, המחיר נחשב ליקר.

כמובן שיש עוד מגוון סוגי שיש למטבח, כמו שיש חברון, שיש סיליסטון ומשטח דקטון. לכל אחד מסוגי המשטחים הללו יתרונות וחסרונות, לכן לפני שאתם קופצים לחנות קראו את כל המידע המקצועי עליהם.

בחרו את העיצוב שאתם רוצים

מרבית הלקוחות שלא סגורים על עיצוב המשטח שהם רוצים, מגיעים לחנויות ופשוט הולכים סחור סחור ולא מצליחים לקבל החלטה. לכן, ההמלצה שלנו עבורכם היא להיסגר על העיצוב שאתם רוצים מראש.

אתם יכולים להתחיל עם קווים כלליים שיכניסו לפחות את הרצון והחלום שלכם לאיזו שבלונה. אתם ודאי יכולים להגדיר כעת האם אתם רוצים שיש בהיר, כהה, מבריק או מט. האם אתם אוהבים טקסטורה צפופה, מרווחת, קווים עדינים או גסים.

רק אחרי שאתם סגורים באופן כללי על העיצוב שאתם רוצים, זה הזמן להיכנס לאינטרנט ולראות קצת דוגמאות, זה יוכל לעזור לכם להיות יותר ממוקדים. בחרתם את הדוגמא האהובה? צאו לחנויות וחפשו את משטח השיש המתאים לכם.

הגדירו את הצרכים שלכם

לפני שאתם ממהרים לרכוש את השיש החדש שלכם, חשוב מאד שתגדירו מה הצרכים שלכם ממנו.

לכל שיש יש תכונות שונות שבהן הוא חזק וחלש ואם אתם רוצים שהוא ישמש אתכם לאורך זמן, אתם חייבים לשים את הדגש על הפרמטרים האלה, בהתאם לשימוש שלכם במטבח.

לכל משטח שיש יש את כושר שונה וככל שהוא יותר גבוה, כך השיש יהיה רגיש יותר לחדירה של כתמים, כלומר להתלכלך. לכן, במידה ואתם מחשיבים את עצמכם כמשפחה שמבשלת המון והמטבח משמש כמרכז הבית, אתם צריכים לבחור שיש בעל כושר ספיגה נמוך.

בנוסף, לכל שיש יש את התכונות שמגדירות את החוזק שלו והעמידות שלו בפני מכות חזקות של סירים כבדים. לכן, במידה ואתם נוהגים לבלות במטבח שעות ארוכות והוא מהווה המרכז של הבית, עליכם לרכוש שיש חזק במיוחד.

האם יש אחריות על התקנת שיש?

על התקנת שיש קיסר החברות המשווקות נוהגות לתת אחריות לכל החיים. לעומת זאת, על סוגי השיש האחרים החברות המשווקות נוהגות לתת אחריות של בין 3-10 שנים.

כמובן שהאחריות תקפה רק למקרים בהם יש פגם בשיש כתוצאה מתהליך הייצור שלו או ההובלה שלו אליכם הביתה. אולם, במידה והשיש נשבר או נסדק כתוצאה משימוש לא נכון שלכם, סביר להניח שהאחריות לא תהיה תקפה.

כמובן שאת האחריות דרשו לקבל בכתב וודאו באילו מקרים היא תהיה תקפה ולא פחות חשוב מזה, באילו מקרים היא לא תהיה תקפה.