חדשות    

נדחה אישור החוק ליצוא קנאביס

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסתמן כמעכב את החוק ליצוא קנאביס. אם יידחה לכנסות הבאה לא יחול עד 2020

למרות שלכאורה רוב ההתנגדויות הרשמיות הוסרו, לא עלתה סוגיית יצוא הקנאביס לישיבת הממשלה.  המשמעות היא שהסוגיה כנראה לא תעלה בכנסת הנוכחית לפני הבחירות. אף שצפויות עוד 12 ישיבות ממשלה עד הבחירות.

מה המשמעות של דחיית סוגיית יצוא הקנאביס לכנסת הבאה? שכנראה עד 2020 לא יחל יצוא הקנאביס בפועל.  אומנם חוק יצוא הקנאביס כבר עבר, אבל ללא אישור השרים לא יחל בפועל יצוא קנביס מישראל. מטרת התחוק ביוזמתו של יואב קיש היא לתת מענקים ותקציבים למשרד לביטחון פנים ולמשטרה כדי שאלו ימנעו זליגת קנאביס מהחוות שיוקמו.  תיקונים אלו מסירים את ההתנגדות של גלעד ארדן לחוק

כרגע מתנגד לא רשמי לחוק הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. כחלון טען כי הוא זה שמעכב את החוק למרות רוב בממשלה. בוועדה שבדקה את הנושא בעבר  טענו כי סקטור קנאביס ליצוא מישראל אינו מושך כמו שטענו באוצר ובמשרד החלקאות, אך הוועדה לא ראתה מניעה לאשרו.

הסיבה שמעריכים שנתינהו אינו תומך בגלוי בחוק היא שאינו רוצה להצטייר בפני הממשל הפדרלי בארצות הברית כתומך בקנאביס הרפואי, בעוד הממשל עדיין רואה בו כסם. אף שבחלק ממדינות  ארצות הברית יש היתר לקנאביס רפואי ובחלק אף לצורכי פנאי.

אם יאושר החוק,  הוא צפויל לחול בפועל 8-6 חודשים לאחר מכן.   הערכת הוועדה היא כי יצוא הקנאביס יכניס י 250 מיליון שקל לקופת המדינה לעומת 4 מיליארד שקל.  יש שמונה חברות שמגדלות קנאביס רפואי ועוד כמה חברות שעוסקות בייצור ובשיווק של המוצר. בנוסף עשרות חלקאים מחכים לאישור החוק כדי שיוכלו לגדל קנאביס ליצוא. גם 15 חברות בשוק ההון הישראלי מחכות לאישור החוק להגדלת שוויין בבורסה.

 

ייצוא קנאביס – אושר בקריאה שנייה ושלישית; נתניהו יקבע עוד בקדנציה הנוכחית

חברות הטבק לוטשות עיניים לקנאביס: אלטריה מעוניינת להשקיע בקרונוס הקנדית

החוק לייצא קנאביס רפואי עבר בקריאה ראשונה