שוק ההון    

נובולוג לא מצליחה לתרגם את הצמיחה בהכנסות לעלייה ברווחיות; הרווח הנקי ירד ב-15% ל-5.1 מ' שקל

נובולוג, הפועלת בתחום הפצת תרופות ואביזרים רפואיים וכן במתן שירותים לוגיסטיים לניסויים קליניים, רשמה ברבעון השלישי של 2018 עלייה של כ-10% בהכנסות שהסתכמו ב-230 מיליון שקל לעומת כ-209 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

הרווח הגולמי של נובולוג הסתכם בכ-20.9 מיליון שקל לעומת כ-16.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

הרווח התפעולי ירד ל-7.6 מיליון שקל לעומת 7.8 מיליון שקל בעיקר בגלל זיחנוק גדול בהוצאות הנהלה וכלליות.

בשורה התחתונה רשמה נובולוג ירידה של כ-15% ברווח הנקי שהסתכם בכ-5.1 מיליון שקל לעומת כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

עיקר ההכנסות של נובולוג נובעות ממגזר הפצת התרופות והאביזרים הרפואיים שבו הסתכמו ההכנסות ברבעון בכ-200 מיליון שקל לעומת הכנסות בסך של כ-193 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

מניות החברה, שהונפקה בבורסה בתל אביב בתחילת 2017 באמצעות הצעת מכר של קרן פימי והשותף המייסד דאהוד פוזיס, על פי שווי שוק של כ-570 מיליון שקל, רשמו ירידה של כ-20% מאז ההנפקה והיא נסחרת כיום על פי שווי שוק של כ-447 מיליון שקל.

הרווח הגולמי של נובולוג הסתכם בכ-20.9 מיליון שקל לעומת כ-16.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

נובולוג פועלת בענף הפארמה, במתן שירותי הפצת תרופות ואביזרים רפואיים, במתן שירותים לוגיסטיים ביחס למוצרים רפואיים המשמשים במחקר קליני, במתן שירותי רוקחות ושירותי תרגום לתעשייה הפרמצפטית, בשיווק מכשור רפואי לחולים מונשמים, לטיפול בקשיי שינה לבית הלקוח ובמתן שירותים הקשורים במכשור זה בבית הלקוח וכן במתן שירותים פרא-רפואיים שונים למטופלים והפצה עד הבית ומתן שירותי סטריליזציה למוצרים רפואיים ומעבדתיים.

התוצאות של החברה מאז ההנפקה אינן משביעות רצון, והדבר משתקף גם בדוחות האחרונים. מעבר לחולשה ברמה התפעולית ברבעון השלישי, הרי שבתשעת החודשים הראשונים של השנה החברה לא הצליחה לתרגם את הצמיחה במכירות מ-617 מיליון שקל ל-690 מיליון שקל לשיפור בשורה התחתונה. הרווח הסתכם ב-17.3 מיליון שקל לעומת 18 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הירידה ברווח הנקי מיוחסת לגידול משמעותי בהוצאות ההנהלה וכלליות – מ-27 מיליון שקל -36.2 מיליון שקל בתשעת החודשים האחרונים.

הנהלת החברה מסבירה כי הגידול בהוצאות ההנהלה וכלליות  נובע ממשאבים שהחברה משקיעה בשיפור מערך האיכות ופיתוח המערך הניהולי.  כמו כן, הנפקת אופציות למנכ"ל החברה ולנושאי משרה בה בסכום של כ-0.9 מיליון שקל הגדילו את ההוצאות וכן גידול בכח אדם בחברת מדיפלסט ( חברה בת).

עוד מעדכנת הנהלת החברה כי למועד הדוח, החברה נמצאת במו"מ עם מספר חברות תרופות על חידוש הסכמי ההפצה עימן למספר שנים נוספות.

"במסגרת המו"מ נידונים בין הצדדים מספר רב של נושאים, לרבות היקפי הפעילות, סוג השירותים, מבנה וגובה העמלות שישולמו לחברה וכיו"ב", מדגישים מנהלי נובולוג, "על בסיס ניסיון העבר, החברה מעריכה במועד זה, כי השינויים, ככל שיהיו כתוצאה מן הסיכומים המסחריים אליהם יגיעו הצדדים, בשילוב גידול בהכנסות לאור הצמיחה האורגנית של החברה, התקשרות עם לקוחות חדשים וכן התאמת ההוצאות בהתאם לשינויים כאמור, יקזזו האחד את השני, באופן שיוביל ליציבות יחסית ברווחיות.

"בתקופת הדיווח, כתוצאה משינוי בתמהיל המחקרים הקליניים במגזר שירותים לוגיסטיים לניסויים קליניים, נוספו מחקרים בהיקפים קטנים אשר גרמו לקיטון ברווחיות ממגזר זה. יצוין, כי החברה פועלת להגדלת מספר המחקרים הקליניים ולאיתור מנועי צמיחה חדשים על מנת לשמור על מגמת הצמיחה במגזר זה. 3 .בתקופת הדיווח, חל קיטון בהיקפי הפעילות של שירות ההיענות לטיפול רפואי שמעניקה קייר פור לייף  דבר שגרם לירידה בהכנסות ולהפסד לא מהותי.

"החברה מעריכה במועד הדוח, כי התקשרות בפרויקטים נוספים הנמצאים בשלבים מתקדמים של הסכמים, בטווח הקרוב, יחד עם הכנסת דיגיטציה לפעילות זו, תביא לגידול הרווחיות בפעילות זו".