תוכן ממומן    

נופש ובריאות בים המלח – המקום הכי נמוך בעולם

קרדיט לתמונה depositphotos

ים המלח הוא למעשה אגם בלי מוצא לים, הנמצא בין ירדן וישראל. ים המלח ממוקדם כ 400 מטרים מתחת לפני הים. המקום הפך לתיירותי מאוד גם עבור אזרחים ישראלים, ובעיקר עבור תיירים. מלבד לנופים המרהיבים שיש באזור, ים המלח הוא מקור לבריאות הגוף וישנם טיפולים שונים באזור.

מלונות בים המלח הפכו להיות מאוד פופולריים ומאוד אטרקטיביים – האם באמת מומלץ לנפוש שם?

מלונות בים המלח

בים המלח אפשר למצוא מגוון רחב מאוד של בתי מלון. תוכלו לפגוש בבתי מלון קטנים ולא מוכרים בעלי שלושה כוכבים ועד מלונות פאר בעלי חמישה כוכבים. מלונות בים המלח מעוצבים בקפידה, הם משתלבים עם הנוף ההררי והמדברי של האזור. אפשר לראות שבשנים האחרונות ענף המלונאות באזור השתדרג וגם מלונות שנחשבים לזולים מציעים לנו איכות ושירות מאוד גבוה. בבתי מלונות מסוימים ניתן יהיה למצוא התמקדות בבריאות. בתי המלון מציעים לאורחים שלהם טיפולי ספא, טיפולי בוץ וטיפולים תרמו מינרליים.

הסגולות שיש לים המלח עובדתית תורמות לבריאות הגוף של המבקרים. חלק ממלונות ים המלח נמצאים בחלקו הדרומי של הים במתחם נווה זוהר. המתחם מאוד קרוב לעיר ערד והוא מהווה את הכניסה הדרומית לים המלח. רוב המלונות נמצאים בעין בוקק, בכניסה הצפונית לים המלח. ישנם מלונות בים המלח שנמצאים על קו החוף וישנם כאלה שנמצאים יותר בתוך העיר. חשוב לדעת, גם המלונות שנמצאים רחוק מהים עצמו מציעים שאטלים בשעות קבועות מהמלון אל ים המלח.

מה יש לעשות בים המלח מלבד ים המלח?

אמנם גולת הכותרת של המקום הוא ים המלח עצמו, אך יש עוד הרבה דברים שאסור לכם לפספס.

בין טבילה לטבילה בים המלח תוכלו לקפוץ למצדה הנמצאת על צוק גבוה שממנו אפשר לראות את כל האזור. תוכלו לסייר במתחמים עתיקים עוד בתקופת המלך הורדוס.

אם אתם בעניין של טיול ולא אכפת לכם לקום מוקדם, יש הרבה מטיילים שעושים את המסלול של המצדה כאשר הם מגיעים לסוף בדיוק בזריחה.

פעם בשנה יש את פסטיבל התמר המפורסם בים המלח. הפסטיבל עורך 4 ימים במהלך חול המועד סוכות.

בפסטיבל מתקיימים מופעים של מוזיקאים ישראלים ובינלאומיים. הפסטיבל מתקיים מדי שנה החל משנת 1,999 ברחבי המועצה האזורית תמר.

אם כבר הגעתם למדבר, לא תרכבו על גמל?

תוכלו להגיע לכפר הנוקדים, אתר אירוח הנמצא בין ערד למצדה בלב מדבר יהודה. מהכפר אפשר לצאת לטיול גמלים במספר מסלולים שונים. כמו כן, באזור ים המלח ניתן לעשות טיולי ג'יפים משפחתיים או טיול אקסטרים שונים.

לסיכום

ים המלח הוא האתר התיירותי ביותר בארץ בכל הנוגע לבאים מחו"ל. ים המלח מציע לנו מגוון רחב של אפשרויות, וחשוב להבין שלא מדובר רק על בטן גב בחוף.

חשוב לזכור, בעונות הקיץ המעלות יכולות להגיע ל 48 מעלות!

שתו הרבה, שימו כובע, ותהנו ככל שאפשר בתקופה הזאת.