חדשות    

נזילה ובזבוז מים בבית משותף – מי אחראי

גיליתם בחשבון המשותף שחשבון המים גדל פי שניים. בבירור מעמק גיליתם שהסיבה היא המד המשותף ולא המד שבדירתכם. איך מתקנים? מי אחראי? מה עושים אם האחראים לא מתקנים?

במקרה שהסיבה לנזילה היא דירה אחרת בבניין יש לפנות לבעל הדירה.  אם הבעיה ברכוש המשותף יש לפנות לוועד הבית. אם בעל הדירה או ועד הבית לא מתקנים את הליקוי אפשר לפנות למפקח על המקרקעין. במקרה שכבר שילמתם על התיקון והדיירים או ועד הבית מסרבים לשלם תצטרכו לפנות לבית משפט, שעשוי להורות על החזר כספי.

נציין כי דיירים לצורך העניין הם גם חנויות ובתי עסק שהם חלק מהרכוש המשותף. אין משמעות למקור הנזק, למשל אם מקורו בנזק של הקבלן, בעל הדירה אחראי ולאחר מכן יוכל לתבוע את הקבלן.

נדגיש כי נציגות הבניין לא אחראית לנזק שנובע ישירות מהדירה שמעל, כלומר מרטיבות שנוצרה בצנרת של הדירה אשר יש צורך לתקן ללא דיחוי. לכן חשוב עוד בעת גילוי הנזק, לפעולל כדי למנוע התפשטות הנזק אשר גורם להוצאות כספיות גבוהות שהיה יכול להימנע עם שיתוף פעולה..

הנזק במד המשותף לא תמיד נובע מנזילה אלא מבזבוז פשוט, כך למשל צינורות לגינות על חשבון הבית המשותף, או שהשימוש בהם למילוי בריכה או לניקוי מכונית – על כך יש לדבר עם הדיירים.  מד המים הראשי של הבית המשותף נמצא לרוב בסמוך לכניסה לחצר הבית, ולא צמוד לבניין, כך שתוכלו לעקוב אחריו.

אם נמצאה נזילה או סיבה לחריגה בצריכת המים המשותפת או הפרשי מדידה ניתן לקבל החזרים חלקיים מתאגיד המים שיכולים להגיע בין 25% ל 50% לשתי תקופות, אך לרוב לא נמצאת נזילה ומדובר על סיבות אחרות שלעיתים מקורן ברישומים לא נכונים וטעויות של התאגיד. אם עדיין לא נמצאה הסיבה לבזבוז במד המשותף יש לפנות למומחים שיאתרו אותה.

איך לאתר נזילה בבית

חשבון המים – כמה זה? ואיך אפשר לחסוך?