חדשות    

נחשפה הונאת מיליונים שעשתה שימוש באפליקציות של אנדרויד

אתר באזפיד חשף בתחקיר שערך הונאת ענק אשר עשתה שימוש במעל ל-125 אפליקציות אנדרויד ואתרי אינטרנט. מבצעי ההונאה גנבו בעזרת שימוש לרעה שעשו באפליקציות מיליוני דולרים ממפרסמים שפרסמו באמצעות האפליקציות האלו.

איך פעלה התרמית? חברה בשם “We Purchase Apps" רכשה אפליקציות ממפתחים. לאחר הרכישה העבירה החברה את הבעלות על האפליקציות לאנשי קש שהמשיכו להפעיל אותן תוך כדי ניתוח התנהגות הגולשים.

בשלב הבא של ההונאה הוקמה רשת של בוטים אשר תוכנתו, על פי המידע שנאסף, להתחזות למשתמשים אנושיים באפליקציות שנרכשו, ובכך הביאו להגדלה של התעבורה באפליקציות ולהכנסות של של מיליוני דולרים מפרסומות. השילוב של בוטים ושל אנשים אמיתיים הביאה לכך שהיה קשה למערכות האבטחה של האפליקציות שמדובר בבוטים.

גוגל שעודכנה בדבר ממצאי התחקיר של באזפיד נקטה צעדים כנגד ההונאה ופרסמה פוסט אשר מסביר כי הסירה מגוגל פליי ומרשת ההודעות שלה מספר אפליקציות אשר חשודות שלקחו חלק בהונאה.

אחת האפליקציות הגדולות שחשף התחקיר היא EverythingMe שרשמה מעל 20 מיליון הורדות, והיא עדיין זמינה בחנות האפליקציות כמו גם אפליקציות אחרות שלקחו חלק בהונאה.

גוגל מעריכה כי הפושעים הצליחו לגנוב כ- מיליון דולר נגנבו ממפרסמים באמצעות הצפיות  המזויפות של הבוטים בפרסומות. פירמת איתור ההונאות Pixalate, שכבר גילתה חלק שגילתה חלק מההונאה כבר יוני, מעריכה כי כל אחת מהאפליקציות שהשתתפו בהונאה עשויה לעלות למפרסמים עד מיליון דולר בשנה.