שוק ההון    

נייר חדרה הרבעון: עלייה מתונה בהכנסות, ירידה בחצי ברווח הנקי

הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-14 מיליון שקלים, לעומת רווח נקי של 24 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד

נייר חדרה פרסמה את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון 2019. התוצאות הכספיות ברבעון זה הושפעו ממגמות מאקרו עולמיות, ובהן ירידת מחירי המכירה של גלילי הנייר לקרטון והתחזקות השקל. השפעת הגידור הטבעי הקיים בין מגזר ייצור גלילי הנייר למגזר אריזות הקרטון טרם באה לידי ביטוי ברבעון זה ובנייר חדרה מעריכים שברבעונים הבאים היא תבוא לידי ביטוי באופן שממחיש את האינטגרטיביות של יחידות הקבוצה.

עוד ממשיכים בחברה בתוכנית השקעות רב שנתית בהיקפים כספיים גדולים ובמקביל בוחנים הזדמנויות לפיתוח מנועי צמיחה המשיקים לתחומי הליבה שלהם, במטרה להמשיך ולשפר את רווחיות החברה בטווח הארו

ההכנסות ברבעון הראשון של 2019 הסתכמו בכ-456 מיליון שקלים, וזאת בהשוואה להכנסות בהיקף של  כ- 454 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי לפני הוצאות והכנסות אחרות עמד ברבעון הראשון של 2019 על כ-28 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-40 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת, הפחתות והוצאות אחרות) ברבעון הראשון של 2019 הסתכם בכ-65 מיליון שקלים (כ-14.3% מסך ההכנסות), לעומת כ-61 מיליון שקלים (כ-13.4% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יצויין כי בדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2019 יישמה החברה לראשונה את תקן החשבונאות IFRS16.  יישום התקן הביא לכך שהוצאות חכירה (כגון שכירות מבנים וחכירת כלי רכב) בסך של כ-15 מיליון שקלים נרשמו כהוצאות פחת והוצאות מימון.

הוצאות המימון נטו הסתכמו ברבעון הראשון בכ-9 מיליון שקלים, וזאת בהשוואה להוצאות מימון של כ-8 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-14 מיליון שקלים, לעומת רווח נקי של 24 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי ליאור הלמן, סמנכ"ל הכספים: "מאזן החברה ממשיך להיות איתן עם רמת נזילות גבוהה לצד מינוף נמוך, המאפשר לנו להמשיך וליישם את תוכנית ההשקעות הרב שנתית. השנה אנחנו צפויים להמשיך ולבצע השקעות בהיקף דומה לשנים האחרונות, וזאת מתוך מטרה להבטיח את המובילות הטכנולוגית, היעילות תפעולית וכושר התחרות של נייר חדרה גם בשנים הבאות".

נייר חדרה שבשליטת קרן פימי (כ- 60%), היא חברה בתחום האריזה, הנייר והמיחזור. בנוסף, עוסקת נייר חדרה בייצור ושיווק ניירות כתיבה והדפסה ובשיווק צרכי משרד .

גרפיטי של נייר חדרה רוכשת את גליל-און

נייר חדרה תשלם 86 מיליון שקל מס בגין שנים קודמות, אבל תכיר ברווח של 50 מיליון שקל!