חדשות    

ניתוח טכני – עדכוני פוזיציה והאם אשטרום מעניינת (מבחינה טכנית)?

קבוצת אשטרום ועדכוני פוזיציה

עדכוני פוזיציות לחודש ינואר 2015

טרם הצגת החברה והפוזיציה האפשרית בה נתעדכן במצב הפוזיציות לחודש ינואר 2015 שהועלו באתר :

  • לפידות חלץ יהש נסחרת בשער 10.7, נמוך בכמה אחוזים משער הקניה אולם עדיין רחוקה למדי מהסטופ בשער 9.7 והיא עדיין מעניינת לקנייה באותם תנאים
  • מטריקס הגיעה לשער 1899 ויש רווח של יותר מ- 10% על הפוזיציה וניתן לממשה
  • SWHC המשיכה לעלות והגיעה לשער 12.62 דולר, רווח של 26% בפוזיציה המקורית
  • אלרוב נדל"ן הגיעה לשער 8079 ובכך יש רווח של 8 עד 10 אחוז ביחס לפוזיציה המקורית וניתן לממשה בחלקה
  • שופרסל נסחרת בשער 838, מי שרכש במנות בהפרשים של 50 נקודות החל משער 850 נמצא ברווח קל ומי שרכש ב- 850 נמצא בהפסד קל, הפוזיציה עדיין תקפה
  • DDD עשתה את המצופה ממנה והתנודתיות עלתה ויחד איתה גם ערך הפוזיציה אם כי במידה פעוטה, הפוזיציה ממשיכה עד לתנודה חדה (בשאיפה תנודה מעלה) יותר ולרווח משמעותי יותר
  • ח. מר הגיעה לשער 2425 והניבה רווח מהיר של 10 עד 15 אחוזים ביחס להמלצה המקורית וניתן לממש חלק מהפוזיציה

קבוצת אשטרום

קבוצת אשטרום הינה קבוצה מובילה בתחומי הבנייה והנדל"ן בישראל ונחשבת לקונצרן הבנייה הפרטי הגדול בישראל, ובמשך יותר מ- 50 שנה היא מספקת פתרונות בענף הבנייה והתשתיות. לחברה פעילות בתחומי הבנייה והנדל"ן גם בחו"ל אולם עיקר פעילותה הינו בארץ. דרוג החוב של הקבוצה הינוA עם אופק יציב, דרוג המעיד על יכולת טובה של החברה לעמוד בחובותיה.

החברה הונפקה לפני זמן קצר יחסית ומניותיה החלו להיסחר בבורסה בחודש יוני 2014. החברה הונפקה לפי שווי של 1.3 מיליארד ₪ אולם המסחר במניותיה נפתח בהפסד של כ -15% לרוכשי המניות בהנפקה, הפסד שב- 9 החודשים שעברו מאז החל המסחר במניות החברה רק הלך והעמיק עד לסך הפסד כולל של 40% ביחס לשווי בהנפקה, זאת למרות שמדדי היחס (ת"א 100 ונדל"ן) עלו בקרוב ל- 5% בתקופה האמורה. מצב זה הוא המצב הנפוץ בשוק הנפקות האקוויטי המקומי שבו רוב החברות מונפקות בשוויים מנופחים בעשרות אחוזים משווין האמיתי ערב ההנפקה וגורמות בכך הפסדים לרוכשים בהנפקה. למרות זאת לעתים התרסקות החברות הללו לאחר ההנפקה הינה מוגזמת ומקורה בשילוב של ידיים חלשות (רכישות של חתמים בהנפקה אשר מוכרים את הסחורה בשוק לאחר מכן) ושל חוסר עניין בחברה המונפקת מצד גופים מוסדיים כיוון שאין לה היסטוריה בשוק ההון.

יש לציין כי בעלת השליטה בחברה "יונדקו" רוכשת במסגרת המסחר בבורסה את מניות החברה מפעם לפעם בסכומים לא גדולים בפני עצמם אך מצטברים לסכום מהותי של מיליוני ₪ בשורה התחתונה.

שווי השוק הנוכחי של החברה עומד על כ- 765 מיליון ₪, שווי זה מהווה כ- 45% מהונה העצמי של החברה העומד על כ – 1.75 מיליארד ₪. לחברה יש מאזן המעיד על מינוף סטנדרטי ביחס לחברת נדלן (הון עצמי המהווה כ – 20% מסך המאזן) ויש לה צבר הזמנות העומד על 5.7 מיליארד ש"ח לחודש נובמבר 2014. נכון לרבעון השלישי של 2014 לחברה סך הכנסות של כ – 2.3 מיליארד ₪ ורווח נקי של כ – 84 מיליון ₪.

יש לציין כי ברבעון הרביעי של 2014 זכתה קבוצת אשטרום בפרוייקט נמל המפרץ בחיפה (בשותפות עם שפיר) בהיקף של 4 מיליארד ₪, כאשר חלקה של החברה הוא 50%. החברה צפויה להכיר בהכנסות בשנת 2015 בהיקף כולל של יותר מ- 1.5 מיליארד ₪ ובהיקף דומה בשנת 2016.

הגרף המופיע בתמונה הינו גרף יומי בו כל נר מייצג יום מסחר נתון :

כפי שניתן לראות בגרף המחירים הנייר קרס בחצי השנה האחרונה ב- 35% משער 1,300 לשער 820, שם הגיעו קונים ובלמו את הירידה. שפל זה מחזיק מעמד כבר חודשיים ולאחריו נוצר מבנה מחירים המלווה בשפלים ושיאים עולים אשר יכולים להצביע על שינוי מגמה. ה- MACD עבר לטריטוריה חיובית וסיפק איתות לונג. מתנד המחזור שבתחתית הגרף מראה כי ישנו מצב של איסוף סחורה בנייר.

אופן הפעולה :

ניתן לרכוש את המניה באזור שער 950 – 820, רצוי במספר מנות ותוך ניצול ימי ירידה אם יהיו לאזור תחתית התעלה העולה. סטופ ימוקם בסגירה על בסיס שבועי מתחת לשער 820 או קבלת איתות שלילי מ – MACD. יעד ראשון הינו שער 1000 שם שוכנת התנגדות ראשונה.

הכותב אינו יועץ השקעות; אין לראות באמור לעיל המלצה לביצוע או אי ביצוע פעולה בניירות ערך כלשהם. הכותב עשוי להחזיק בניירות הערך המוזכרים בכתבה. כל משקיע צריך לבדוק ולהעריך את רמת הסיכון שלו עם יועץ השקעות מוסמך ולקבל החלטות השקעה בהסתמך על הסיכון שהוא מוכן לשאת בו, ותוך ייעוץ מוסמך.