נסעתם בכביש צפון 6 ולא שילמתם? מבצע האכיפה החל
חדשות    

נסעתם בכביש צפון 6 ולא שילמתם? מבצע האכיפה החל

צילום: https://7boom.net/הסוף-לפקק-ביוקנעם-בהחלט-מקטע-כביש-6-הצפ/

נראה שלא הרבה נהגים יודעים שהם צריכים לשלם על נסיעה במקטע כביש 6 הצפוני. מדובר במקטע העוקף את יקנעם וכן מקטע לידו. כך מתברר כי מתוך שני מיליון נהגים שכבר נסעו בכביש האגרה כ-100 אלף עדיין לא שילמו. לצערם, חברת 6 חוצה צפון תחל בימים הקרובים במבצע גבייה, לפני נקיטת הליכים משפטיים נגד הנהגים.

בחברה מסרו כי "עד כה ננקטה מדיניות סלחנית כלפי הנהגים, בהבנה כי חלקם כלל לא יודעים שמדובר במפעיל שונה מזה של המקטעים המרכזיים בכביש 6, למרות פרסום נרחב שנעשה בנושא".

בעקבות מכרז להקמת החלק הצפוני הוחלט  להפריד את החיובים בין הנסיעה בכביש 6 ובכביש 6 צפון, והחשש  מבלבול של הנהגים, שלא יבחינו במעבר בין המפעילות השונות, התממש בחלקו. למרות הפרסום ופתיחת אפשרות תשלום דרך פנגו הבשורה לא הגיעה לכל הנהגים. בזכיינית המקטעים הצפוניים מסרו כי הסכום מתחיל בשקלים בודדים, אך עם הפעלת אמצעי הגבייה הוא עלול לתפוח לאלפים, כפי שהיה בכביש 6 המרכזי בהתחלה

בנוסף לחוסר מידע, הנהגים גם כנראה לא לוקחים ברצינות את הסכומים הנמוכים: – 2.39 שקלים לנוסעים ב"מקטע יקנעם" שלא בשעות העומס ו-4.18 בשעות העומס, 1.79 או 2.98 שקלים ב"מקטע סומך" .

לפי הנתונים שבידי החברה, רוב הנהגים שטרם שילמו הם נוסעים שנסעו בכביש באופן חד-פעמי. בהודעה שמוציאה המפעילה לחייבים בימים אלה, הם נקראים לשלם את חובם עד סוף נובמבר.

לדברי שי לינדנר, מנכ"ל זכיינית כביש חוצה צפון: "אנחנו קוראים לנהגים להירשם כמנויים בהליך פשוט ונוח, ולחסוך טרחה בעתיד".

באתר כביש 6 נכתב : קטע אגרה בחלקו הצפוני של כביש 6 צפון נפתח לתנועה, מיקנעם לתל-קשיש. הכביש החדש מנוהל על ידי זכיין 6 חוצה צפון בע"מ ואינו קשור לחברת דרך ארץ ולפיכך המנוי שיש ללקוחות כביש 6 כיום אינו תקף לכביש החדש.
למידע אודות כביש 6 צפון באתר הזכיין לחצו על הקישור: www.6cn.co.il או בטלפון 6102*

קרן קיסטון תרכוש את חלקן של אפריקה ואלון בכביש 6

פריפריה ומרכז מתקרבים: המקטע הצפוני של כביש 6 נפתח לתנועה