חדשות    

נעצרו שני אחים מירושלים שחשודים שמשכו 1.6 מיליון שקל מהחברה שבבעלותם ולא דיווחו על הכנסותיהם

קרדיט: pixabay
מעודכן ל-10/2021

החשד נגד השניים, העוסקים בעבודות קבלנות בתחום הבניין והחשמל, התעורר בעקבות פעילות שביצע פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום בשיתוף פקיד שומה ירושלים במסגרת אכיפת חובת הדיווח על בעלי שליטה

רבחי נג'יב ועמאד נג'יב, תושבי ירושלים, הובאו בפני בית משפט השלום בירושלים בחשד להעלמת הכנסות תוך משיכת 1.6 מיליון שקל מהחברה שבבעלותם, בלי לדווח על כך כהכנסה – כנדרש לפי סעיף 3(ט1) בפקודת מס הכנסה. השופטת עדי בר טל שחררה את השניים בתנאים מגבילים.

מהבקשה לשחרור בערובה עולה כי במסגרת פעילות שביצע פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, בשיתוף פקיד שומה ירושלים 2, התעורר החשד כי השניים, בעלי חברת "אחים נ'גיב לקבלנות בע"מ" העוסקת בעבודות קבלנות בתחום הבניין ועבודות חשמל, השמיטו הכנסות מדוחותיהם האישיים. בעקבות החשדות נפתחה נגדם חקירה, ובה עלה החשד כי בשנים 2018-2019 משכו השניים סכום של כ-1.6 מיליון שקל מהחברה שבבעלותם, ועשו בו שימוש פרטי, בלי לדווח על כך ומבלי לשלם את המס בגין סכום זה, ובכך עברו על הוראת סעיף 3(ט)1 לפקודת מס הכנסה.

על פי החשד, נקטו החשודים, בסיוע המייצגים שלהם, בפעולות שונות על מנת להסתיר את משיכותיהם כבעלי שליטה בחברה, כל זאת במטרה להתחמק מתשלום מס.

השופטת עדי בר טל מבית משפט השלום בירושלים שחררה את השניים בתנאים מגבילים, הכוללים ערבות עצמית בסך 300,000 שקל כל אחד, ערבות צד ג' בסך 100,000 שקל כל אחד ועיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.

מעצרם של השניים בוצע במסגרת אכיפת יישום הוראות סעיף 3 (ט1) לפקודת מס הכנסה, הקובע כי יתרת החוב של בעל מניות מהותי חייבת להיות מוחזרת לחברה או להיות מדווחת כשכר עבודה/דיבידנד עד סוף השנה שלאחר השנה שבה נוצר החוב. לאחרונה העלתה רשות המסים מדרגה באכיפת חובת הדיווח של בעלי השליטה, ובמסגרת זו ניהלה שורת חקירות סמויות שהבשילו לחקירות גלויות. בפעילות זו נחקרו עשרות חשודים ברחבי הארץ, וצפויים מעצרים נוספים.

 תירוצים למס הכנסה גרסת רמלה