חדשות    

תירוצים למס הכנסה גרסת רמלה

אם אתם מחפשים תירוצים למס הכנסה, כדאי שלא תשתמשו בתירוצים שהשתמשו בהם עסקים  ברמלה והסביבה.מבקרי מס הכנסה ערכו מבצע ביקורת ניהול ספרים בערים רמלה, לוד, אור יהודה, בית שמש, מודיעים ומושבי הסביבה. המבצע, שנוהל על-ידי עובדי משרד פקיד שומה רמלה, כלל 115 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 10% מבתי עסק שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין.

בביקורת בעסק למכירת דלתות פנים בבית שמש, נמצאו 4 העברות בנקאיות בסכום של 32,000 שקל שלא נרשמו בספרי העסק. בעל העסק הצטדק ואמר: "הכל נעשה בתמימות וחוסר ידע, כנראה שפשוט שכחתי". במגרש למכירת רכב בבית שמש, נמצאו 2 העברות בנקאיות בסכום של 109,000 שקל שאף הם לא תועדו בספרי העסק. בעל המגרש טען: "עכשיו אני רואה את ההפקדה. אני מוציא קבלה חשבונית. מס במקרה זה הרכב הזה לא שוחר מהמכס, עכשיו כשהסברתם לי אני מוציא מיד קבלות". בחנות לאביזרי רכב מבית שמש נמצאו צ'קים מוסבים בסכום של 33,000 שקל שאף הם לא נרשמו בספרים כנדרש. בעל החנות מיהר להסביר: "הצ'קים הללו הם הלוואה שנתתי לאבא של בעלי, וזה הצ'קים שהוא הביא לי כנגד ההלוואה ולכן לא רשמנו". בחנות לחומרי בנין בעיר לוד נמצאו צ'קים בסך 4,100 שקל שלא נרשמו בספרים. בעל העסק טען: "אני מוציא קבלות רק בתאריך הפירעון" ועורך דין ממודיעין שלא רשם בספרים העברות בנקאיות בסך 1,800 שקל מיהר לתת הסבר מנומק ואמר: "מדובר בהחזר הוצאות של אגרות וחובות שלי, על הקבלות שלהם אני מזדכה בהנהלת החשבונות. לא ידעתי שעלי לדווח על ההכנסות האלו".

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור.פעולת האכיפה נעשית במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.