תוכן ממומן    

נפטרים מהרטיבות מבלי להפוך את הרצפה

FREEPIK

נזקי מים או נזקי צנרת עלולים להביא למצב בלתי הפיך של הרצפה והקירות בבית. על מנת להימנע ממצב שכזה כדאי לפנות לאנשי מקצוע בתחום של ייבוש מבנים ולקבל הצעות לפתרונות אפשריים בהתאם לרמת הרטיבות לנזקים שנגרמו.

נזילת מים סמויה המתרחשת במשך תקופה ארוכה שלא ידענו על קיומה עלולה לגרום לרטיבות מתחת לרצפה. סימנים לכך נקבל כשכבר עלול להיות מאוחר מידי ולכן אסור להתעלם מרטיבות שמופיעה על קיר או מריח של עובש. אינסטלציה ישנה, גנרל חורף או ביש מזל בפיצוץ של צינור יכולים להביא להצפה שנזקיה עלולים להיות חמורים. רטיבות כלואה עלולה להביא להתערערות המבנה כולו ולהוות סכנה ממשית של הרס המבנה.

היום כבר לא צריך להפוך את הבית ולהרים את הרצפה, גם לא לחכות שהשמש והחום של הקיץ ייבשו את המבנה, קיימות שיטות לחדשות לייבוש מבנים. אך לפני שאתם ממהרים להתקשר לאינסטלטור הקרוב, כדאי שתדעו שרק אנשי מקצוע מתחום ייבוש מבנים יוכלו לתת לכם מענה מידי ויעיל במקרה הצורך.

ייבוש מבנים זו שיטה לייבוש הבית, כאמור ללא צורך בהרס קירות או הרמת הריצוף. יש מכונות מיוחדות וטכנולוגיות מתקדמות שמסוגלות להגיע מאחורי הקירות ומתחת לרצפות ולייבש את המבנה הרטוב או הלח. אחת השיטות בייבוש מבנים הוא ייבוש תת רצפתי. על פי שיטה זו, נעשה שימוש במשאבות לחות ומכשירים ייחודיים הניתנים להחדרה מתחת לרצפה מבלי לפרק אותה.

בשלב הראשון של ייבוש תת רצפתי רצוי לבדוק מה רמת הלחות באזורי הרטיבות. בשלב זה לוקחים דגימות מהמילוי שתחת המרצפות וזאת באמצעות קידוחים בודדים באריחים. על פי תוצאות הדגימה  מחליטים על תכנית פעולה. המטרה היא שכל מה שנמצא מתחת לרצפה יהיה בסופו של דבר יבש, בין אם מדובר בייבוש סומסום או בייבוש חול.

ייבוש תת רצפתי מתבצע באמצעות קידוח נסתר ברצפה. במקרה של מצע חול ייבוש תת רצפתי מתבצע באמצעות יניקת הלחות מהחול, במקרה של מצע סומסום ייבוש תת רצפתי מתבצע באמצעות דחיסה של אויר חם  ויבש. התהליך של ייבוש תת רצפתי לא מסתיים במהירה ויש לבצע בדיקות לחות כל כמה ימים עד שתתקבל התוצאה הרצויה שתעיד על כך שהמבנה התייבש.

יש שיטות נוספות לייבוש תת לרצפתי והן תלויות בחומר שמתחת לריצוף ובמידת הלחות והרטיבות.

אל תתעלמו מהסימן על הקיר או מהפנל המתקלף, בדקו עוד היום על ייבוש תת רצפתי.