"נתוני מאקרו חזקים בארה"ב נותנים רוח גבית להשקעה בכל האפיקים"
חדשות    

"נתוני מאקרו חזקים בארה"ב נותנים רוח גבית להשקעה בכל האפיקים"

כלכלני בית ההשקעות הראל השילוב קובעים כי בין נתוני מיקרו למקרו חזקים בארה"ב, נותן רוח גבית לכל האפיקים. מצד אחד, האטרקטיביות של המניות ממשיכה להיות גדולה לאור ההבנה כי הריביות )והתשואות( לא יעלו בקרוב. מנגד, משקיעים מוכנים להישאר גם באג"ח הממשלתי הארוך, לאור ציפיות האינפלציה הנמוכות והיעדר לחצי שכר, מתוך הבנה כי אלה הם גורם נוסף שישמור על ריביות נמוכות לאורך זמן.

פחות מחודש אחרי הירידות החדות של תחילת אוקטובר, חזרו המדדים המובילים בוול סטריט לשיאי כל הזמנים. כמו בשבועיים האחרונים של אוקטובר, גם בשבוע החולף המשיכו השווקים בעליות, כתגובה לנתוני מאקרו ומיקרו טובים והמשך ההרחבה הכמותית באירופה וביפן. השוק האמריקאי השלים עלייה של כ-%7 בחודש האחרון והיפני %11. השוק האירופאי עם תשואה חיובית של כ-%3 ועם תשואה שלילית מתחילת שנה.

הנתונים הכלכליים בארה"ב חזקים ומצביעים על צמיחה חזקה, מה שמבטיח כנראה שנתוני הצמיחה ברבעון 4 יהיו טובים. בגזרת הדו"חות פרסמו עד כה 451 חברות, כאשר הרווח המצרפי עלה ב%5.5 לעומת צפי לגידול של %4.4, כמעט כפול. כמעט %75 מהחברות היכו תחזיות, כאשר %01 הגדילו את המכירות מעבר לצפי. במקביל, הורידו חלק מהחברות ציפיות לרבעון הרביעי, שמראש נראה היה שהן גבוהות מדי.

לאור העובדה שהנתונים הכלכליים טובים בארה"ב, היא ממשיכה להוות %51 מהחלק החו"לי בתיק המניות, כאשר סקטורים שנראים מעניינים יותר הם תרופות )למרות עליות המחירים האחרונות(, תשתיות ואנרגיה שרושם התאוששות נאה בתקופה האחרונה הודות להפתעות חיוביות גדולות בחזית הדו"חות. באירופה מומלץ להיות פחות ממשקל השוק )%44(, לאור ההערכה כי ייקח זמן עד לשיפור במצב הכלכלה והחברות. בשווקים המתעוררים עדיף לשמור על זהירות, כאשר מזרח אסיה בולטת לטובה בעוד מזרח אירופה ודרום אמריקה בולטים לרעה, עם פיחותים במטבעות ואינפלציה גבוהה.

גם בשוק המקומי נמשכה המגמה החיובית בשבוע החולף אם כי הבנקים, להערכתנו, ירדו בתקופה האחרונה באופן מוגזם. התמחור היחסי של שוק המניות המקומי ממשיך להצדיק הקצאת השקעה גם אליו.