חדשות    

נתניהו בוועידת האקלים: ישראל תעבור מדלקים פוסיליים לאנרגיה מתחדשת עד לשנת 2050

FREEPIK

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אמש בוועידת האקלים הבינלאומית בבריטניה. בנאום המצולם ראש הממשלה הכריז כי "ישראל מחויבת לחלוטין למעבר מדלקים פוסיליים לאנרגיה מתחדשת עד לשנת 2050."

נתניהו אמר: "אני מודה לראש הממשלה בוריס ג'ונסון ולצוותו על אירוח פסגת האקלים החשובה הזו. בדומה לבריטניה, ישראל מחויבת לחלוטין למעבר מדלקים פוסיליים לאנרגיה מתחדשת עד לשנת 2050. עשינו כבר התקדמות מכריעה בשני תחומים ספציפיים: הורדנו משמעותית את התלות שלנו בפחם. למעשה, ישראל היא מובילה עולמית בצמצום צריכת הפחם. עד לשנת 2025, בעוד חמש שנים בלבד, ישראל לא תשרוף יותר פחם. שום פחם, פרט למצב חירום. בתחום האנרגיה הסולארית, במהלך חמש השנים האחרונות, הגדלנו את הייצור מכ-2% לכ-10%. עד לשנת 2030, אנרגיה סולארית תספק יותר משליש מכלל החשמל של ישראל".

עוד הוסיף כי "האתגר שעדיין ניצב בפנינו בתחום האנרגיה הסולארית הוא סוגיית האחסון. ממשלתי שוקדת על מדיניות שתתגבר על האתגר הזה. למזלנו, יש לנו מאות חברות הזנק ישראליות שעובדות על נושא זה, ועל נושאים אחרים בתחום האנרגיה החלופית. חברות אלה מקבלות ועתידות לקבל מיליארדי דולרים בהשקעות. אני משוכנע שמדענים ויזמים ישראליים, בזכות כושר ההמצאה שלהם שאינו יודע שובע, יאפשרו לנו למלא את תפקידנו במהפכת האנרגיה הסולארית הגלובלית."

לסיום אמר "שיתוף פעולה בתחום האנרגיה הסולארית הוא גם חלק בלתי נפרד משיתוף הפעולה החדש שלנו עם איחוד האמירויות הערביות ובחריין. לכן, אנרגיה סולארית לא רק מסייעת לבטל את התלות בדלקים פוסיליים, אלא גם עוזרת לנו לחזק את השלום הישראלי-ערבי. שתי המטרות האלה מציעות לנו עתיד בהיר, נקי ובטוח".

יש לציין כי לישראל, בשלב זה, אין תוכנית ממשלתית מאושרת להגעה לנייטרליות פחמנית ומעבר מוחלט לדלקים מאובנים עד שנת 2050. לפי החלטת הממשלה, בשנת 2030 70% מסקטור החשמל בישראל יתבסס על גז טבעי.

פורסם המכרז להקמת תחנת הכוח הסולארית הגדולה בישראל

עד 2024 פאנלים סולאריים ישלטו באנרגיה החלופית