שוק ההון    

סאטקום – ההכנסות גדלו ב-15% לשיא רבעוני של 12.3 מיליון דולר

דן זיצ'ק מנכל סאטקום מערכות - צילום, ענבל מרמרי

ההכנסות של סאטקום  ברבעון השלישי הסתכמו לסך של כ- 12.3 מיליון דולר, גידול של כ- 15%, לעומת 10.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ההכנסות מתחום שירותי תקשורת הנתונים היוו כ-86% מהכנסות החברה בתקופה, גידול של כ-16% לעומת הכנסות המגזר בתקופה המקבילה. הגידול נובע בעיקר מעסקאות חדשות ומרכישת מלוא הזכויות במיזם תקשורת בקונגו.

ההכנסות מתחום התקשורת הלוויינית הניידת היוו כ-14% מהכנסות החברה בתקופה, גידול  של כ-22% לעומת הכנסות המגזר ברבעון המקביל. הגידול נובע בעיקר מעסקאות ציוד.

מסאטקום נמסר כי לחברה צבר חוזים בהיקף של כ- 45.5 מיליון דולר עד לשנת 2020.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2018 הסתכם בכ-2.6 מיליון דולר, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. השמירה על רמת הרווח הגולמי על רקע הגידול בפעילות הושפעה מקיטון בעלויות שירותי הסיב ולוויין כתוצאה מעדכון הסכמי שירותים עם ספקים שונים.

ה- EBITDAברבעון השלישי של 2018 הסתכם לסך של כ- 1.1 מיליון דולר , לעומת כ- 1.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

תוצאות הפעילות כוללות הוצאות פחת והפחתות בסל של כ- 1.1 מיליון דולר ברבעון בגין עודפי עלות שנוצרו בעקבות הרכישה בקונגו, בנטרול סכום זה, הרווח הנקי לרבעון היה עומד על סך של כ- 400 אלף דולר.

דן זיצ'ק, מנכ"ל החברה: "סאטקום מערכות ממשיכה ביישום אסטרטגיית הצמיחה המואצת, ומעריכה כי מיזם התקשורת בקונגו, בו רכשנו 100% מהזכויות, צפוי יהיה לייצר לחברה תוספת רווח נקי של כ-2 מיליון דולר בשנה. בנוסף, אנו מזהים הזדמנויות עסקיות באפריקה ככל שטכנולוגיית תקשורת הלוויין הופכת תחליף משתלם ואמין יותר ביחס לסיבים קרקעיים. כך לדוגמה, בפעילותנו באמצעות מיזם O3B הגדלנו בהתמדה את התמורה הכוללת לחודש בגין השירותים המסופקים ללקוח וזו עשויה לגדול פי יותר מ-7 עד סוף 2019 לתמורה כוללת של קרוב למיליון דולר בחודש. לצד הגידול בהיקף רכישת הקיבולת מצד לקוחות אנו פועלים להמשך הורדה משמעותית של עלות המקטעים ונמצאים במשאים ומתנים עם ספקים, באופן שיאפשר לשפר את הרווחיות"

סאטקום מערכות, הנסחרת בבורסה בת"א, עוסקת באמצעות חברות בנות במתן שירותי תקשורת בעיקר באמצעות תשתית לוויין, וגם באמצעות תשתית קרקעית והינה בשליטה (70%) של קבוצת יורוקום. לסאטקום שני תחומי פעילות עיקריים: 1. שירותי תקשורת נתונים – שירותי קישור ותשתית לרשת האינטרנט העולמית וכן, שירותי הקמה והפעלה של רשתות תקשורת 2. שירותי תקשורת לוויינית ניידת – החברה מספקת שירותי תקשורת לוויינית ניידת באמצעות לוויין. מרבית לקוחות החברה ממוקמים באפריקה אך לחברה לקוחות גם באירופה, צפון אמריקה ואסיה וביניהם מפעילי רשתות תקשורת, ממשלות, ספקי שירותי אינטרנט (ISP) עסקים פרטיים ומפעילי רשתות פנימיות כגון ארגונים פיננסיים, מוסדות לימוד, גופים ללא מטרות רווח וארגונים הומנוטרים בינלאומיים. בישראל החברה מוכרת לגופים ביטחוניים ומשרדי ממשלה.