שוק ההון    

סאני מאכזבת בהכנסות, אך משפרת את הרווח; צופה שיפור בתוצאות הרבעונים הבאים

משה פרי - צילום סיון פרג'

סאני המייבאת מוצרי סמסונג מדווחת כי ברבעון השני ירדו ההכנסות ל-254.7 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך 315.6 מיליון שקל ברבעון השני של 2017. הירידה בהכנסות, מסבירים בחברה מיוחסת למכירות חליפים ואביזרים וממועדי השקות שונים לסדרת Galaxy .

מכשיר הדגל של החברה, Galaxy S9, הושק באמצע חודש מרץ 2018, ויבוא לידי ביטוי, סבורה הנהלת החברה,  לאורך הרבעונים הקרובים. ההכנסות המחצית הראשונה של 2018 הסתכמו ב-530.5 מיליון שקל, כך שגם ביחס לרבעון הראשון מדובר על ירידה משמעותית בהכנסות – כ-8%.

 

ה-EBITDA ברבעון השני הסתכם בכ-21 מיליון שקל, ירידה משמעותית ביחס לרבעון מקביל וביחס לרבעון קודם – ברבעון מקביל האבידה היה באזור 30 מיליון שקל וברבעון קודם כ-24 מיליון שקל.

הרווח הנקי דווקא עלה ל-17 מיליון שקל, לעומת 14.4 מיליון ברבעון המקביל – עלייה של כ-18%. השיפור ברווח מסבירה החברה, מיוחס לניהול הון קפדני, הקטנת הוצאות המימון בגין הפרשי שער חליפין והכנסה בגין עסקאות אקדמה. הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2018 הסתכם בכ-31.8 מיליון שקל. משמע הרווח ברבעון השני עולה משמעותית על הרווח ברבעון הראשון.

משה פרי, מנכ"ל סאני תקשורת סלולרית אמר במקביל לפרסום הדוחות: "במהלך הרבעון השני המשכנו לשמור על הובלת השוק עם נתח שוק של כ-48% והרחבנו את ערוצי המכירה שלנו באמצעות פתיחתן של שתי חנויות נוספות בקניון עזריאלי תל אביב ובקניון שבעת הכוכבים בהרצליה, אשר יחזקו עוד יותר את רשת המכירה של סאני ויבטיחו את המובילות שלנו בענף. כמו כן המשכנו ביישום תוכנית ההתייעלות שלנו המצמצמת את בסיס העלויות לצד הפחתת החוב נטו שלנו."

"אנו מצפים להשקות המוצרים הקרובות ובטוחים כי אלו יביאו בשורה משמעותית אשר תתבטא  בתוצאות הפיננסיות של החברה. השקת ה- Note 9 צפויה בתחילת ספטמבר וכבר כעת אנו עדים לביקושים ערים למכשיר זה, אשר צפוי להיות המכשיר העוצמתי ביותר שהושק אי פעם על ידי סמסונג. לצד ה-Note 9 , ה- Galaxy Jצפוי לחזק את כוחנו בקטגוריית מחירי הביניים ולסייע להגדלת נתח השוק על חשבון היבואנים האחרים."

"בנוסף, נבחרנו לאחרונה על ידי סמסונג להפיץ ולתמוך בשוק התקני האחסון (SSD) המוביל של סמסונג, ובכלל זה רכיבים לשוק המחשוב האישי ומחשוב הענן. כמו כן אנו בוחנים התרחבות גם  לתחום האודיו כיבואן ומפיץ מוביל של חברת AKG הידועה במוצריה האיכותיים, דבר שאנו מאמינים שישיא לנו ערך בהמשך."