חדשות    

סדרת האייפון 12 הוכרזה, כל המכשירים עם 5G

APPLE

ענקית הטכנולוגיה אפל הציגה הערב באירוע וירטואלי נוסף בשל מגפת הקורונה את סדרת מכשירי האייפון 12 אלו כל הנתונים שאתם צריכים לדעת.

ארבעת המכשירים שאפל הציגה הם אייפון 12, אייפון 12 מיני, איפון 12 פרו ואייפון 12 פרו מקס. כמו שדיווחנו בשבוע שעבר כל ארבעת המכשירים החדשים יתמכו ברשת 5G בטכנולוגיה הגלים המילימטריים לאינטרנט מהיר במיוחד, באזורי הכיסוי כמובן. אפל חברה לענקית התקשורת ורייזון בארה"ב ותשתמש ברשת שלה ובפריסה המתרחבת שלה בארה"ב, מנכ"ל ורייזון, הנס וסטברג אפילו השתתף בארוע הוירטואלי ודיבר על הפריסה של הרשת בארה"ב ועל התוכניות להרחבת הפריסה. מכיוון שהשימוש ברשת 5G מצריך שימוש גבוהה בסוללה, האייפון ישתמש ברשת דור 5 בצורה חכמה, והקליטה ל-5G תמשך כל עוד הטלפון יזדקק לרשת המהירה כמו במשחקים או העלאת מידע רב, אך ברגע שלא תהיה דרישה מהמשתמש הרשת תעבור אוטומטית ל-LTE החסכונית יותר בסוללה.

כל האייפונים, כל המחירים. צילום:אפל

הגרסה הראשונה שהוצגה היא האייפון 12 הבסיסי, עכשיו עיצוב מרובע קצת יותר המזכיר את העיצוב המעודכן של האייפד, יגיע עם  מסך בגודל 6.1 אינץ', עדיין עם המגרעת במסך כמו במכשירים הקודמים, המסך הוא מסך OLED איכותי ותמיכה בתצוגת HDR בקצב ריענון של 60hz. אפל אומרת שמסך הזכוכית הינו בטכנולוגיה חדשה שנקראת "מגן קרמי" שילוב של זכוכית עם חומרים נוספים כדי לחזק את הזכוכית על מנת שתהיה עד פי ארבע עמידה יותר. המעבד החדש נקרא A14 BIONIC בעל 6 ליבות ומנוע גרפי בעל 4 ליבות, המעבד בנוי לראשונה בארכיטקטורת 5 ננומטר, לפי אפל השבב החדש מהיר ב-50% מהמתחרות.

לאייפון 12 שתי מצלמות אחוריות של 12 מגהפיקסל, רחבה ואולטרה רחבה עם זווית צילום של 120 מעלות, זום אופטי 2x וזום דיגיטלי של 3x. צילום וידאו יתאפשר ב-4K ועד 60 פריימים בשניה.

לאחר שנים שמכשירי האייפון גדלים משנה לשנה, אפל מקשיבה ללקוחות והציגה את האייפון 12 מיני. למיני מפרט זהה לאייפון 12 בכל פרמטר מלבד המסך שיהיה בגודל של 5.4 אינץ, המסך גדול יותר מהמסך שהיה באייפון 8, אך הגודל הכללי של המכשיר יהיה קטן יותר. המיני הוא הטלפון הזול בויתר סדרת המכשירים שהושקו אתמול וצפוי להיות מאד פופולארי.

האייפון 12 והאייפון 12 מיני יגיעו בחמישה צבעים- שחור, לבן, אדום, ירוק וכחול. מחירו של האייפון 12 יהיה החל מ-799$ ניתן להזמנה מוקדמת החל מ-16.10 ומחירו של האייפון 12 מיני יהיה החל מ-699$ אך הוא יהיה זמין להזמנה מוקדת רק בחודש הבאה ב-06.11.

שני המכשירים הבאים בסדרה הם האייפון 12 פרו ואייפון 12 פרו מקס, המכשירים מגיעים עם מסך 6.1 אינץ' ו-6.7 אינץ' בהתאמה, מה שהופך את הפרו מקס לאייפון הגדול ביותר שייצרה החברה. דגמי הפרו יגיעו עם 3 מצלמות אחוריות עם זום אופטי x4 (דגם הפרו) ו-x5 (פרו מקס), המצלמות עצמן באיכות מדהימה עם חישנים חכמים ובינה מלאכותיתי שיודעים להפיק תמונות מצויינות.

אפל הציגה בין לבין את ה-MagSafe, מערך מגנטים בגב המכשיר שיאפשר לחבר לטלפון בצורה קלה את הטעינה האלחוטית כמו גם אביזרים נוספים כמו ארנק שיצמד לגב המכשיר וכיסויים חכמים חדשים.

MagSafe טעינה ואביזרים. צילום:אפל

מכשירי הפרו כוללים גם חיישן LiDAR, שמזהה את המרחק של אובייקטים בסביבתו של הטלפון באמצעות שליחת קרני אור(בהתאם לפעולת הרדר רק באמצעות אור ולא קול), החיישן אמור לתרום גם הוא לשיפור יכולות הצילום ולתמוך ביישומי מציאות רבודה (AR). המכשירים תומכים ב-Dolby Vision ויאפשרו לצלם וידאו ולערוך אותו על המכשיר עצמו בפורמט המתקדם. לשני הדגמים עמידות במים ואבק בתקן IP68. שני הדגמים יהיו זמינים בצבעים כחול, זהב, כסף וגרפיט. אייפון 12 פרו יעלה 999 דולר ויגיע למדפים ב-23 באוקטובר, הפרו מקס יעלה 1,099 דולר וינחת בחנויות רק ב-13 בנובמבר.

כפי שדווח כבר מזמן, אריזת האייפונים החדשים תגיע יגיע ללא מטען וללא אוזניות אלא רק כבל טעינה. לטענת אפל מדובר בצעת למען איכות הסביבה ומכיוון שלמרבית הצרכנים יש כבר מטען ואוזניות ממכשירים קודמים. הדבר כמובן נכון אך הדבר גם יוזיל עלויות לא מעטות לאפל גם בייצור וגם בעלויות המשלוח (האריזה קטנה יותר ולכן ניתן לשלוח יותר מכשירים באותו נפח).

עוד לפני האייפונים, המוצר הנוסף שאפל הציגה באירוע הוא ההום פוד מיני. זהו האח הקטן של ההומפוד, הרמקול החכם של החברה. במכשיר 4 רמקולים פנימיים עם שבב S5, בזכות השבב ניתן לסנכרן בין מספר רמקולים, כולל כמה באותו חדר- והרמקול יתייחסו אחד לשני וינגנו בצורה סטראופונית. ניתן לנגן מוזיקה מאפליקציות שונות(כרגע לא ספוטיפיי), וכמובן שהרמקול יכלול את סירי העוזרת הוירטואלית של אפל שתדע לענות על שאלות ולנגן שיר לפי שם או מילים מתוך השיר. המכשיר יזהה את הקול של כל בני הבית ויזהה מי ביקש את הבקשה וידע להתייחס ולענות לכל אחד מבני הבית בהתאם, לדוגמא להציג לכל אחד מבני הבית את הלו"ז היומי שלו.

הומפוד מיני, 99 דולר בלבד. צילום:אפל

ההום פוד מיני יתחבר לאפליקצית הבית החכם של אפל וידע לבצע לדוגמא לכבות את האור או לנעול את הדלתות לפי בקשה ולפי שאר המוצרים החכמים שביית. הרמקול יוכל גם לשמש כמעין אינטרקום, כך שניתן לשלוח "הודעה קולית" למכשרי בחדר מסוים או לכולם ביחד ניתן יהיה לשלוח גם הודעה מרחוק והיא תושמע בבית, לדוגמא בנסיעה בדרך הבית יהיה אפשר לשאול את הנוכחים בבית מה להביא לאכול.

לאפל כידוע חשובה מאד האבטחה ופרטיות המשתמשים והחברה הצהירה שהמכשיר לא יקליט את המשתמש ולא ישגר את מה שהוא שומע החוצה לשרת חיצוני- אלא רק בבקשה מפורשת בפניה לסירי. הרמקול זמין להזמנה החל מ-6 בנובמבר ומחירו יהיה 99 דולר. אחרי שההומפוד המקורי של אפל לא הצליח כל כך בשוק יכול להיות שלאחיו הקטן שהוצג אמש יש סיכוי לחדור יותר אל השוק.