עסקים קטנים    

סודות הגבייה: לקוח לא משלם, מה עושים?

מעודכן ל-10/2019

הקושי הגדול של עסקים  קטנים לצד שיווק וניהול הזמן הוא הגבייה. והרבה עסקים לא יודעים איך לבקש את הכסף, או איך לגבות. הנה כמה רעיונות:

אל תחכו שנייה אחת. אפילו באיחור של יום בדקו מה הסיבה לעיכוב, האם הלקוח מרוצה ואם אין סיבה טכנית לעיכוב, המשיכו לדרוש.

נהלו נוהל מסודר של הליך הגבייה, מתי מוציאים תזכורת ראשונה, שנייה  ושלישית, מתי כבר פונים אליו טלפונית, מתי מפסיקים מתן שירותים מתי הליך משפטי.

בזמן עבודה על הפרויקט חלקו את התשלומים כך שהתשלום האחרון יהיה נמוך יותר ובזמן הוויכוח אם צריך תיקונים או תוספות, התשלום האחרון יהיה משהו שניתן להתגמש עליו.

מקדמה לעומת זאת אינה רק הוכחת רצינות ומשמשת בטוחה. היא גם מאפשרת לכם להתנהל  כלכלית היטב יותר ולהיות מושקעים כולכם בפרויקט. עם זאת, אם מדובר בעסק תחרותי או מתחיל קשה לגייס לקוחות בתשלום מראש, לכן  כדאי לתת הנחה משמעותית. דרך נוספת היא המחאות דחויות. אלו מאפשרות לכם להשתמש בהן בכל שלב בפרויקט.

בכל מקרה, כבר בשלב ראשון סכמו בכתב את תנאי התשלום, מועדם, שיטת התשלומים. עדיף לחלק לפי זמן הפרויקט עם התקדמות כל שלב כדי לבחון את הלקוח ולאפשר לכם לסגת מהעבודה במקרה שלא שילם.

אם יש לכם אפשרות כלכלית, מנו אחראי גבייה שיתעסק עם הגבייה ויאפשר לכם פנאי לנהל את העסק בלי להתעסק עם עניינים נלווים

הלקוח בכל זאת לא משלם? לא נותנים שירות, מסמכים או נכנסים דיגיטליים שבידיכם אתם שומרים בידיכם כעירבון. בכל מקרה השתדלו להיות ענייניים ונעימים. זה הכסף שמגיע לכם. אם כלום לא עוזר והלקוח לא נעלם כאילו בלעה אותו האדמה, זה הזמן לפנות לבית המשפט שיתמודד עם הסוגיה הלא נעימה הזו.

מלם תים – הלקוחות לא משלמים בזמן; תקלות בגבייה? או משהו חמור יותר?

מלם תים – הלקוחות לא משלמים בזמן; תקלות בגבייה? או משהו חמור יותר?