שוק ההון    

סומוטו מתאוששת – הרווח גדל ל-1.3 מיליון דולר ברבעון השני

אסי יצחיאק מנכל סומוטו - צלם עמוס כשדן

סומוטו, העוסקת בשיווק ופרסום באינטרנט, בוידאו ובמובייל מדווחת רווח נקי ברבעון השני של כ- 1.3 מיליון דולר בהשוואה לרווח  של כ- 0.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018 ורווח נקי של כ- 1.2 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2017. שיעור הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2018 עמד על כ- 9.8%, בהשוואה לשיעור של כ- 3.9% ברבעון הראשון 2018 ובהשוואה לשיעור של כ- 5.7% ברבעון הראשון של 2017.

ההכנסות וה-EBITDA הינן בהתאם להערכותיה המקדמיות של החברה ועל רקע צמיחה בתחום הפצת האפליקציות וחזרה לרווח בתחום הוידיאו.

החברה מדווחת על הכנסות החברה ברבעון השניבסך של כ- 13.4 מיליון דולר, גידול של כ- 14% בהשוואה לרבעון הקודם בסך של כ- 11.8 מיליון דולר וקיטון של כ- 34.8%, ביחס לרבעון מקביל, שנבע מקיטון בפעילות הפרסום בוידאו כאשר מנגד חל גידול בהכנסות ממגזר הפצת האפליקציות.

ה- EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) ברבעון השני של 2018 הסתכם בכ- 3.1 מיליון דולר, עליה של כ- 41% ביחס ל-EBITDA של כ- 2.2 ברבעון הראשון של 2018, וקיטון של כ- 29.5% בהשוואה ל-EBITDA של כ-4.4 מיליון דולר ברבעון השני של 2017, שנבע מקיטון בפעילות הפרסום בוידאו כאשר מנגד חל גידול ב- EBITDA ממגזר הפצת האפליקציות.

מסומוטו נמסר כי ברבעון השני של 2018 הסתכמו ההכנסות ממגזר הפצת האפליקציות בכ- 8.3 מיליון דולר, גידול של כ- 5% בהשוואה ל-7.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018 וגידול של כ- 66% בהשוואה ל-5 מיליון דולר ברבעון השני של 2017. ה-EBITDA (הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות) ממגזר זה ברבעון השני של 2018 הסתכם בכ- 3 מיליון דולר, גידול של כ- 3% בהשוואה לכ- 2.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018 וגידול של כ- 50% בהשוואה ל-2 מיליון דולר ברבעון השני של 2017. השיפור בתוצאות החברה במגזר זה, משתקף גם בשמירה על שיעורי ה-EBITDA שהסתכמו לכ-36%.

תחום פעילות הפרסום בוידאו של החברה חזר להציג רווחיות תפעולית ברבעון השני של שנת 2018 שהסתכמה לכ- 130 אלפי דולר, וזאת לאחר הפסד תפעולי של כ- 700 אלפי דולר ברבעון הראשון לשנת 2018. במסגרת פעילות הפרסום בוידאו, החלה החברה לפעול בתחום פעילות חדש- Connected TV שהחברהרואה בו מנוע צמיחה חשוב בשל מעבר הולך וגובר לשימוש בטלוויזיות דיגיטליות חכמות, המאפשר להטמיע בהן מודלים עסקיים וטכנולוגיות פרסום הקיימים במחשבים ובמובייל, תוך מתן ערך משמעותי למפרסמים ולבעלי שטחי הפרסום.

הוצאות המכירה והשיווק כוללות שהן בעיקר הוצאות בקשר עם הפצת מוצרי החברה דרך רשתות פרסום מקוונות במגזר הפצת האפליקציות הסתכמו בסך של כ-2.7 מיליון דולר.

אסף יצחיאק, מנכ"ל סומוטו וסמנכ"ל הכספים: "תוצאות הרבעון השני מצביעות על מימוש האסטרטגיה העסקית של החברה להמשך צמיחה בהכנסות וברווח. בעיקר בולטים ברבעון זה החזרה של תחום הוידיאו לרווחיות, לאור מהלכים שביצענו החל מהרבעון הרביעי של 2017 והמשך צמיחת תחום הפצת האפליקציות. בנוסף, במסגרת תחום הפרסום בוידאו, התחלנו לפעול ברבעון זה בתחום הפרסום ב- Connected TV, בו ניתן לממש מודלים של פרסום ממוקד כפי שאנחנו עושים בפעילות הליבה שלנו. התחום מספק הכנסות ורווחים ואנו מצפים שימשיך לתרום לתוצאות החברה, זאת לצד המשך השקעה בפיתוח ושיווק פלטפורמה חדשנית לפרסום בוידאו המייצרת ערך רב עבור הלקוחות שלנו. אנו מחוייבים ליצירת ערך לבעלי המניות שלנו ומתחילת השנה חילקנו והכרזנו על כ- 26.5 מיליון ש"ח וביצענו רכישה חוזרת של מניות בהיקף של כ- 4.0 מיליון ש"ח וכן הכרזנו על הרחבת מדיניות הדיבידנד שלנו. אנו פועלים להמשך צמיחה במגזרי הפעילות השונים תוך מתן דגש לשיפור הרווחיות ויצירת תזרים מזומנים משמעותי. בהסתכלות קדימה, לאור נזילות גבוהה, תזרים חיובי ואסטרטגית הצמיחה של החברה, אנחנו ממשיכים לבחון רכישת פעילויות סינרגטיות בתחומים משיקים לליבת הפעילות, מתוך מטרה להציף ערך לבעלי המניות שלנו."