חדשות    

סוני מדווחת על פלייסטיישן החדשה

מעודכן ל-04/2019

סוני דיווחה על פליסטיישן 5, קונסולת המשחק החדשה. הדיווח כלל פרטים על הרזולוציה, על המעבד, אבל לא על המחיר ותאריך ההשקה שלא צפוי להיות לפני 2020

פרטים ראשוניים על קונסולת סוני החדשה; כך לפי ראיון עם מארק סרני, בעברו ראש צוות ארכיטקטורת המערכת בפלייסטיישן 4. שמה הרשמי של הקונסולה עוד לא נחשף, ובינתיים היא מכונה פשוט PlayStation 5

סרני סיפר שמתחת למכסה המנוע של הקונסולה יפעם מעבד חדש לחלוטין, בעל שמונה ליבות, שיתבסס על תשתית רייזן של AMD. מערך העיבוד הגרפי שלו יתמוך בטכנולוגיות Ray Tracing, כמו הדורות האחרונים של כרטיסי המסך מבית אנווידיה; מדובר בטכניקה גרפית שמאפשרת ליצור סצנות בעלות תאורה מדויקת ודינמית ביותר, שגורמות למשחקים להיראות אמיתיים יותר.

השיפור בביצועים אמור להיות בולט ביותר; סרני מסר ל-Wired שפעולת Fast Travel (טלפורטציה בין איזורים במשחק, שלעיתם מצריכה זמן טעינה כדי להציג את הסביבות החדשות) בכותר האחרון מסדרת ספיידרמן ל-PS4 ארכה רק 0.8 שניות באב הטיפוס של הקונסולה. זאת, בעוד בפלייסטיישן 4 מדובר בפעולה של עד 15 שניות.

בשלב זה המידע חלקי ומבוסס על שמועות; אפילו השם PS5 הוא בגדר שמועה. עדיין לא ברור מתי יושק הפיתוח הזה, כמה יעלה והאם תערוך סוני שינוי מהותי גם בבקרים ובממשקים; יתכן שגרסה זו תקבל תכונות חדשות כהפעלה קולית מובנית, קיצורי דרך לשידור חי של משחקים ועוד. כמו כן, לא ברור איזה מקום יתפסו ערכות ויישומי מציאות מדומה בקונסולה החדשה. החדשות הרעות הן שהפלייסטיישן הבאה לא תושק השנה, כשלא ברור אם תגיע לשוק ב-2020 או אף מאוחר מכך.