חדשות    

סוף להורדות: הפד' השאיר את הריבית על 1.75%

.הפדרל ריזרב, החליט להשאיר את הריבית בטווח שבין 1.5% ל-1.75%. ההחלטה התקבלה לאחר סבב פגישות שנמשך יומיים וענה לציפיות.

בהודעה שהתלוותה להחלטה כתב הבנק כי שיעור הריבית הנוכחי "מתאים כדי לתמוך בהתרחבות יציבה של הפעילות הכלכלית, בשוק העבודה החזק ובאינפלציה בקרבת יעד ה-2% ". ההחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי התקבלה בפה אחד.   ההחלטה מתאימה לנתונים האחרונים, תוספת משרות וצמיחה. כך- תחזית שיעור האבטלה ב-2020 ירדה מ-3.7% ל-3.5%.

לפי הודעת הפד, לא יהיה שינוי בריבית גם ב-2020, וב-2021 צפויה העלאה אחת. כל זאת בכפוף לנתונים הכלכליים. "שוק העבודה נותר חזק, והפעילות הכלכלית צומחת בקצב מתון", נכתב בהודעה.

במסיבת העיתונאים שתתקיים הערב הנגיד ג'רום פאוול צפוי לאותת שהבנק המרכזי ינקוט בצעדים הדרושים כדי לשמור על איתנות הכלכלה האמריקאית.

הפד הוריד את הריבית ב-25 נקודות בסיס בכל אחת משלוש ההחלטות האחרונות – ביולי, בספטמבר, ובאוקטובר, לאחר עשור של קיפאון בשיעור הריבית.

יש לציין שהנשיא טראמפ קורא שוב ושוב לבנקאים להוריד את הריבית, פאוול מצדו טוען שהצמיחה ושיעורי התעסוקה בדוחות האחרונים הם הודות למדיניותו.

מחלקת העבודה של ארה"ב דיווחה שמדד הנתונים לצרכן עלה ב-0.3% בנובמבר, כיוון שמשקי הבית שילמו יותר עבור דלק. זאת אחרי עלייה של 0.4% באוקטובר. בחישוב שנתי, עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.1% ב-12 החודשים עד אוקטובר, לעומת עלייה של 1.8% ב-12 החודשים עד אוקטובר. אנליסטים בשוק ציפו לעלייה מתונה יותר של 0.2% בחישוב חודשי ושל 2% בחישוב שנתי.

אופנהיימר: הפד'; ידלג על הפחתת ריבית באוקטובר

פסגות: סיכוי קלוש שהפד'; יפתיע את השווקים