חדשות    

סוף לטרטורים: קשישים יוכלו לשלם במזומן באוטובוס

מעודכן ל-06/2020

שרת התחבורה הנחתה לשוב ולאפשר תשלום במזומן לשלושה פלחי אוכלוסייה שנפגעו מהאילוץ לשלם על הנסיעה רק באמצעות הרב קו, שהוטל מאז תחילת משבר הקורונה הבעיה: מימוש ההנחיה יחל רק בעוד כשבועיים

שרת התחבורה מירי רגב הנחתה את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לאפשר לאוכלוסיות מסוימות תשלום במזומן בתחבורה הציבורית, כפי שהיה נהוג עד התפרצות הקורונה. התשלום במזומן יתאפשר לשלושה סוגי אוכלוסיות – לאזרחים ותיקים (קשישים), למלווים של עיוורים (כיוון שאין פרופיל מלווה לעיוור בכרטיס הרב-קו וניתן לקבל את ההנחה רק באמצעות תשלום במזומן) וכן לנוסעים בקווי יהודה והשומרון, הזכאים להנחת אבטחה ומוגנות של 50% עבור תשלום במזומן.

בחודשים האחרונים אירעו מקרים רבים שבהם נוסעים קשישים שאינם מתורגלים בשימוש ברב-קו נקלעו למצבים שבהם לא עלה בידם לשלם לנהג האוטובוס וחלקם אף נאלצו לרדת מהרכב בבושת פנים. השרה רגב התחייבה כי תקיים עבודת מטה בעניין, וכעת לאחר בחינת החלופות, החליטה לאפשר את התשלום במזומן "באופן מידתי", כהגדרתה.

ההחלטה נעשתה בתיאום עם ציבור נהגי האוטובוס, ומימושה לא יהיה מיידי אלא יחל ב-12 ביולי, על-מנת לאפשר למפעילי התחבורה הציבורית להיערך ליישומה באופן בטיחותי.

שרת התחבורה מירי רגב, אמרה: "הבטחתי לטפל במצוקת הקשישים שציפו לפתרונות שיאפשרו להם את המוביליות החברתית והנגישות התחבורתית באמצעות התחבורה הציבורית בכלל והאוטובוסים בפרט. הנחיתי את אנשי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לעקוב מקרוב אחר יישום ההנחיה בשטח, ולוודא כי אנו שומרים על בטיחות הנהגים והנוסעים כאחד, באופן ראוי ומידתי".

אפקט קורונה: ירידה של 3% במדד מחירי התשומה באוטובוסים

הנחיות משרד התחבורה לאוטובוסים על רקע הקורונה

נהגי האוטובוסים חוששים מהקורונה: רוצים ציוד מגן