שוק ההון    

סיוה מאכזבת; אופנהיימר עדיין אופטימיים

סיווה (CEVA) פרסמה תוצאות מאכזבות לרבעון השני של השנה. במקביל הורידה החברה את התחזית השנתית, עקב חולשה ממושכת בשוק הסמארטפונים בסין, המלווה בבעיות של חברת  ZTEשנפגעה מסנקציות של ארה"ב ואובדן נתח שוק של לקוח סיני נוסף.

"אנו מעריכים כי רצף האירועים השליליים מגביר את חוסר הוודאות לגבי תזמון הכנסות סיווה, ובשלב זה נותרים בהמלצת Perform, אך מעריכים כי בשנת 2019 ישנן הזדמנויות רבות לחידוש צמיחה בחברה" כותבים באופנהיימר, אך מורידים את תחזית הרווח השנתית ל-2018 ו-2019. 

ברבעון השני 2018 רשמה סיווה הכנסות של 17.5 מיליון דולר, ירידה שנתית של 15%, עם רווח נקי של 0.04$ למניה, נמוך מהצפי של 19.1 מיליון דולר ו-0.11$ למניה. הכנסות מתמלוגים ירדו בשיעור שנתי של 29%, עם ירידה של 50% במכירות הקשורות לשוק הסלולר, שקוזזה חלקית כנגד עליה של 91% בתחומים אחרים כגון Wifi, בלוטות' ומולטימדיה. הכנסות מהסכמי רישוי רשמו ירידה שנתית מתונה של 3%.

הנהלת סיווה הורידה את תחזית ההכנסות לשנת 2018 כולה ל-80 מיליון דולר, לעומת הצפי הקודם של 89 מיליון דולר, על רקע ירידה צפויה של 10% בהכנסות מתמגולים ברמה שנתית. ירידה זו נובעת בעיקר משני לקוחות סיניים של סיווה, חברת ZTE שנפגעה מסנקציות של ארה"ב ולקוח אחר שאיבד נתח שוק, וזאת בנוסף לחולשה כללית ממושכת בשוק הסמארטפונים הסיני. כנגד חולשה זו, הנהלת סיווה צופה השפעה חיובית במחצית השניה של 2018 ממכירות אפל, המשתמשת בשבביBaseband של אינטל, לקוחה של סיווה.

"אנו מאמינים כי בשנת 2019 ישנן עדיין הזדמנויות צמיחה רבות עבור סיווה, במיוחד בתחומי תחנות בסיס של הסלולר וה-IoT, שני תחומים בעלי צמיחה דו-ספרתית ארוכה" כותבים באופנהיימר ומוסיפים – "יחד עם זאת, נוכח חוסר הוודאות לגבי פעילות החברה בשוק ה-Baseband העיקרי ברבעונים הקרובים, אנו נותרים בהמלצת Perform וממתינים לסימנים ברורים לשיפור בפרופיל הצמיחה של החברה".