חדשות    

סייברארק מקימה מרכז פיתוח בבאר שבע

אודי מוקדי, יו"ר ומנכ"ל סייברארק צילום: יח"צ

סייברארק, חברת הסייבר הישראלית הנסחרת גם בנאסד"ק, תקים  מרכז פיתוח בבאר שבע. תחילה יעסיק המרכז 20 עובדים בלבד ובהמשך רוצה החברה להגדיל  לכ-100 עובדים. השטח ששכרה החברה נמצא  בפארק ההייטק 'גב ים נגב' בקרבת קמפוס התקשוב החדש של צה"ל ואוניברסיטת בן גוריון.

החברה נוסדה בשנת 1999 בידי אהוד מוקדי ואלון (ניסים) כהן. מוקדי שימש מאז ייסוד החברה ועד 2005 כמנהל תפעול ראשי (COO), מאז 2005 הוא נשיא ומנכ"ל החברה, ומיולי 2016 הוא גם יו"ר החברה. בשנותיה הראשונות שימש כהן מנכ"ל החברה ויו"ר מועצת המנהלים שלה, עד שהחליט בשנת 2004 על סיום תפקידו כמנכ"ל החברה ונותר יו"ר מועצת המנהלים שלה בלבד. החברה מפתחת ומשווקת סדרה של מוצרי אבטחת מידע המבוססים על הפטנט של "חדר כספות לרשת תקשורת" (Network Vault), שאותו המציא ופיתח כהן במרתף ביתו.

בפארק כמה חברות סייבר כמו קריית הסייבר של ישראל, מרכז ה-CERT של מערך הסייבר הלאומי ויותר מ-70 מרכזי פיתוח וסטארט-אפים. החברה מעסיקה כיום 1,300 עובדים ומהם  500 בישראל. ההסכם בין חברת סייברארק לגב ים עדיין לא נסגר סופית ואמור להיחתם בימים הקרובים. המרכז החדש של סייברארק צפוי להיפתח בחודש אפריל השנה.

העובדים הראשונים יהיו ו כ-20 מהנדסים, והיעד הוא לגייס כ-100 מהנדסים סה"כ בטווח של שלוש שנים. את הסניף הדרומי של סייברארק ינהל שי סאפר, אשר ניהל את מרכז Pay Pal בבאר שבע במשך שנתיים, לאחר שכיהן כמנהל המו"פ של הסטארט-אפ CyActive אשר נמכר לפייפאל. המרכז בבאר שבע יפעל תחת מסלול "מפעל טכנולוגי מועדף" של רשות ההשקעות במשרד הכלכלה.

"כחברה גלובלית הפועלת ב-90 מדינות, אנו גאים על בזהות הישראלית שלנו כחברת סייבר שמייצאת חדשנות כחול-לבן לעולם כולו", אומר אודי מוקדי, מנכ"ל, יו"ר ומייסד סייברארק. "95% מהפיתוח של סייברארק יושב בארץ, לכן היה לנו ברור שאת הסניף הנוסף נפתח פה, בנגב בפרט".