חדשות    

סימנים של התאוששות: 70 אחוז מהחברות חזרו לגייס עובדים

קרדיט pixabay
מעודכן ל-06/2020

זמני גיוס כוח האדם התקצרו למחצית ונרשמה עלייה של 25% באיוש משרות בהייטק

בתקשורת נשמעים בימים האחרונים דיווחים לפיהם הגל השני של מגפת הקורונה כבר כאן והמשק עדיין במשבר עמוק, אולם הבשורה הטובה היא ש-70% מהחברות חזרו לגייס עובדים – כך עולה מסקר שערכה חברת ההשמה גוטפרנדס (GotFriends ) המתמחה בגיוס טאלנטים בתחום ההייטק. עוד עולה מהסקר כי  20% מהחברות הקפיאו את הגיוסים וכמו כן, ב-10% מהחברות נערכים לפיטורים.

הסקר נערך לאחר הגל הראשון של מגפת הקורונה, והסתמך על למעלה מ- 2,200 תהליכי גיוס שניהלה גוטפרנדס בחודש מאי, בקרב 500 חברות הייטק. בין היתר עולה מהסקר כי פרק הזמן הממוצע לאיוש משרה התקצר למחצית הזמן לערך – מ-60 יום בממוצע לפני מגפת הקורונה, לזמן ממוצע של 35 יום בתקופה זו.

כמו כן נמצא כי כמות התהליכים הממוצעת שניהל/ה כל מועמד/ת לפני הקורונה עמד על כ-7-5 ואילו כיום כמות התהליכים הממוצעת שניהל/ה כל מועמד/ת עומדת על 3-1. בנוסף לכך נמצא כי נרשמה עלייה של 40% במשלוח קורות חיים לתפקידים בכירים, וכן נרשמה עלייה של 25% באיוש משרות הובלה, ראשי צוותים, ארכיטקטים ומשרות מורכבות.

מנכ"לית גוטפרנדס, שירי וקס: "עכשיו, כשיסודותיו של כל המשק הישראלי רועדים, גם הטאלנטים הגדולים והבלתי מושגים מחשבים מסלול מחדש ופתוחים יותר להצעות חדשות, ולכן כדאי לקפוץ על ההזדמנות. אם בעבר, חברות הפסידו טאלנט כזה או אחר בגלל נתונים מסוימים שבחברות אחרות קרצו לו יותר, היום עובדים רבים יהיו מוכנים לשנות הרגלים, לצאת מהדפוסים שהם רגילים אליהם ולהתגמש. אם בעבר הם טרחו לענות רק על סמס,  היום הם עונים לטלפונים. אי-הוודאות במשק ובענף ההיי-טק היא כל כך גדולה, שפרטים כמו מיקום החברה, שעות העבודה ועוד, שעבור חלק מהמועמדים היו יכולים להיות 'דיל ברייקר' עד לפני חודש, הם הרבה פחות חשובים היום, וזה פותח עבור החברות היצע מועמדים גדול הרבה יותר".

צה"ל בתגובה לקורונה: צמצום התפקידים העורפיים והשבתת העובדים הלא חיוניים

המשרות המבוקשות בזמן משבר הקורונה והחברות שמגייסות