חדשות    

סין מתאוששת, צמחה ב-6.5% והכתה את התחזיות

הכלכלה הסינית התרחבה ב-6.5% ברבעון הראשון של 2019 לעומת תחזיות של 6.2%

סין פרסמה נתוני תוצר טובים מהתחזיות, לצד נתוני מאקרו מעודדים נוספים: הכלכלה הסינית התרחבה ב-6.5% ברבעון הראשון של 2019 (בקצב שנתי) – ואילו הכלכלנים ציפו לעלייה של 6.2%. ברבעון עמד התוצר על 1.5%, בדומה לתחזיות. התוצר ברבעון הרביעי עמד על 6.5% (או 1.5% רבעונית) והתוצר ברבעון הראשון של 2018 על כמעט 7%.

עוד נתוני מאקרו  מבייג'ינג: הייצור התעשייתי עלה ב-8.5% במרץ, הרמה הגבוהה ביותר מאז יולי 2014 ומהותית מעל התחזיות שעמדו על 5.9%; המכירות הקמעונאיות עלו במרץ ב-8.7%, התחזיות עמדו על 8.4%; ההשקעה בנכסים קבועים עלתה במרץ ב-6.3%, בדומה לתחזיות.

7:40 – לעומת זאת חברתה-יריבתה הגדולה מאסיה דיווחה על ירידה של 2.4% ביצוא בחודש מרץ, לעומת עלייה של 1.1% ביבוא (התחזית עמדה על ירידה של כמעט 3% ביצוא ועלייה של 2.6% ביבוא). המאזן המסחרי בחודש מרץ עמד על פלוס 529 מיליארד ין, ואולם בסיכום השנה הפיסקאלית שהסתיימה ביפן בחודש מרץ, מציגה המדינה גירעון במאזן המסחרי, לראשונה זה שלוש שנים, בהיקף של 1.59 טריליון ין (12.4 מיליארד דולר).

בסך הכול יש תנועות קלות ומגמה מעורבת בשווקים של אסיה, ולאחר ערב של עליות קלות בניו יורקשנגחאי נסחר ביציבות; עליות נרשמות במניות הרכב היפניות: טויוטה מטפסת ב-1.8%, הונדה ב-1.3%, מאזדה ב-2.4%, ניסן ב-2%.

נראה אם כן ששיחות המשא ומתן בין ארצות הברית לסין בנוגע למכסים שהטילו המדינות זו על זו משליכות לחיוב גם על השוקץ ואם בסוף השנה שעברה המשקיעים היו מודאגים מהמתח בין שתי המדינות, הפעם הם סבורים שהנושא ייפתר וסין תתאושש במהרה ובכל תשפיע גם על יתר שוקי אסיה. קשה לדעת אם זה נכון, ובינתיים מתנהלת מלחמת מכסים בין ארצות הברית לאירופה. בכל מקרה השוק פועל לפי סנטימנטים וזה הסנטימנט נכון לרגע זה.

בהונג קונג מחירי הדירות הגבוהים בעולם, תל אביב אפילו לא בעשירייה

 

לי לו – המשקיע שיירש את באפט?