שוק ההון    

סכסוך עובדים באסם על רקע סגירת טבעול בקיבוץ לוחמי הגטאות

קטשופ אסם

עקב צמצום פעילות החברה בישראל מאז רכישתה על ידי נסטלה הכריזה הוועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות הכללית על סכסוך עבודה בחברת אסם, בין היתר בגין סגירת מפעל טבעול בקיבוץ לוחמי הגטאות.

סכסוך העבודה נוגע ל-4,500 עובדי החברה ברחבי הארץ. כך שהעובדים יוכלו לפתוח בעוד שבועיים בשביתה, מהלך שיגרום להפסקת פעילות המפעלים. העילות לסכסוך הן עילות לסכסוך הן "הידרדרות כוללת במערכת יחסי העבודה כתוצאה ממגמה של סגירת יחידות מפעלים ואף העברת פעילות לחו"ל", מבוי סתום במו"מ על עתידם של 160 עובדי מפעל טבעול וכן חוסר תום לב במערכת יחסי העבודה בקיבוציים". כך על פי הוועד.

"הגענו להסכם קיבוצי על תנאי פרישה וחשבנו שבזה נגמרה המגמה, אך לאחרונה קיבלנו הודעה שהמפעל טבעול בלוחמי הגטאות ייסגר וחלק ניכר מהפעילות שלו תעבור לצ'כיה. יש מבוי סתום במו"מ והתנהלות בחוסר תום לב מצד החברה"

אסם מסרה בתגובה: "קבוצת אסם מעניקה בית תעסוקתי יציב ל- 4,700 עובדיה יותר מ-75 שנה וכך תעשה גם בעתיד. העילה האמיתית לסכסוך היא התוכנית להעביר את מפעל טבעול לקריית גת. המפעל הוותיק בקיבוץ לוחמי הגטאות מייצר כיום בעיקר לשוק הישראלי וכדאיותו כמפעל עצמאי נחלשה מאוד. מסיבות אלה, וכדי להרחיק את המפעל מאזור מגורים, החליטה אסם לבנות לטבעול בית חדש, שיהיה חלק מהקמפוס התעשייתי המתקדם שהקימה בקריית גת, בצמוד למפעל צבר, מהלך שבו יושקעו עשרות מיליוני שקלים.

"כנהוג באסם ובשקיפות מלאה שיתפנו את העובדים וההסתדרות בתהליך שנתיים מראש. אנו מאמינים שבתקופה זו נוכל לעבוד יחד ולמצוא מקום תעסוקה הולם לעובדי טבעול במפעלים ומתקנים של אסם בצפון. כל זאת תוך שמירה על תנאי העסקה הקיימים, מתן מענקי שימור ומעבר ויצירת תוכנית פרישה הוגנת ומכבדת לעובדים שלא תמצא עבורם משרה מתאימה.

"לצערנו, במקום לשתף פעולה במציאת תעסוקה לעובדי טבעול מעדיפה נציגות העובדים לדרוש תוכנית פרישה לכל העובדים בסכום לא ריאלי וחסר תקדים. הנהלת אסם קוראת לנציגות העובדים וההסתדרות לשוב לשולחן הדיונים ולפעול ביחד לביסוס ביטחונם התעסוקתי והכלכלי של עובדי טבעול.

"אסם תמשיך לנהל דיאלוג עם העובדים בהגינות ובכבוד, כפי שעשתה תמיד".

אסם (בינתיים) לא מעלה את המחירים