סלקום צמצמה את ההפסדים ל-16 מיליון שקל
שוק ההון    

סלקום צמצמה את ההפסדים ל-16 מיליון שקל

ברבעון הראשון של השנה סלקום הפסידה 16 מיליון שקל לעומת 35 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות משירותי הטלוויזיה והשוק הסיטאונאי לא מכפרות על השחיקה בפעילות הסלולרית

חברת סלקום דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון 2019. החברה סיכמהאת הרבעון הראשון של השנה עם הפסד של 16 מיליון שקל, ירידה בהפסדים לעומת  35 מיליון שקל ברבעון הקודם. ההכנסות משירותי הסלולר המשיכו לרדת והסתכמו ברבעון ב-404 מיליון שקל לעומת 416 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-437 מיליון שקל בתקופה המקבילה 2018. כלל ההכנסות  הסתכמו ב-928 מיליון שקל לעומת 918 ברבעון הקודם ו-933 מיליון שקל באותה תקופה אשתקד. אומנם סלקום השתפרה בהכנסות משירותי הטלוויזיה והשוק הסיטונאי, עדיין זה לא מספיק לכפר על השחיקה בפעילות הסלולרית. עם זאת, החברה הוסיפה ברבעון 8,000 מנויי טלוויזיה חדשים.

כתוצאה מאימוץ התקן החשבונאי IFRS16 החברה שיפרה את ה-EBITDA (רווח לפני מסים והפחתות) והוא הסתכם ב-243 מיליון שקל בהשוואה ל-187 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 20% ו-169 מיליון שקל ברבעון הקודם.

הרווח התפעולי ירד ל-9 מיליון שקל ברבעון הראשון לעומת 14 מיליון שקל ברבעון הקודם, ותזרים המזומנים הסתכם ב-46 מיליון שקל לעומת 9 מיליון שקל בקודם, ו-84 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  את הסיבה לשיפור בתזרים המזומנים מוצאים בסלקום ככל הנראה בעניינים הקשורים לניהול התשלומים מול הספקים.

ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום: "לצד הצלחת האסטרטגיה שלנו להעמקת פעילותינו במגזר הנייח, עוצמת התחרות במגזר הנייד ממשיכה להשפיע לרעה על תוצאות מגזר זה. את הרבעון הנוכחי סיימנו בהפסד של 16 מיליון שקל, אל מול הפסד של 35 מיליון שקל ברבעון הקודם. אנו ממשיכים בקצב הפריסה המהיר של תשתית הסיבים האופטיים העצמאית של סלקום בשכונות מגורים וצופים כי השלמת העסקה למכירת תשתית סיבים זו ל-IBC, בחודשים הקרובים, לצד ההשקעה ב-IBC, תתרום משמעותית לתוצאות פעילות החברה ולשיפור חיובי בתזרים המזומנים החופשי שלה".