שוק ההון    

שנה קשה לסלקום: מרווח של 113 מיליון שקל להפסד של כ-64 מיליון

שנה קשה לסלקום: מרווח של 113 מיליון שקל להפסד של כ-64 מיליון

התחרות הצמודה בתחום התקשורת שוחקת את סלקום, שירדה השנה בכל הפרמטרים – כולל צניחה של 75 אחוז ברווח התפעולי

חברת סלקום הקדימה השבוע את חברותיה בענף ופרסמה את דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2018 כולה, המשקפים ירידה בכל הפרמטרים הפיננסיים. על פי הדוחות, סלקום מסכמת רבעון חלש, בו היא עוברת להפסד של כ-35 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר תזרים המזומנים של החברה נחתך לכ-7 מיליון שקל בלבד לעומת כ-77 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

את שנת 2018 סיימה חברת התקשורת עם ירידה של 4.7% בהכנסות לרמה של כ-3.7 מיליארד שקל, צניחה של 75.1% ברווח התפעולי ל-74 מיליון שקל ומעבר להפסד שנתי בסך 64 מיליון שקל, לעומת רווח נקי בגובה 113 מיליון שקל ב-2017. ה-EBITDA המתואם (רווח בניכוי ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם בשנה החולפת ב-660 מיליון שקל, ירידה של 22.6% ביחס ל-2017. תזרים המזומנים נותר כמעט ללא שינוי בסך 770 מיליון שקל.

צלילה בהכנסות מהסלולר

בבחינת הפעילות לפי תחומים: בתחום הנייד נרשמו הכנסות של 2.4 מיליארד שקל, ירידה של 11.6% לעומת 2017, עם ירידה של 10.3% בהכנסות משירותי הסלולר ל-1.7 מיליארד שקל. ה-EBITDA המתואם בתחום הנייד הסתכם ב-391 מיליון שקל – נפילה של 34.3% מ-2017. בסוף השנה היו לסלקום כ-2.6 מיליון מנויי סלולר, עלייה קלה של 1.2% לעומת 2017, וההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי ירדה בשנה זו ב-10.2% – ל-51.3 שקל, כאשר ברבעון הרביעי עמדה על 49 שקל.

בתחום הנייח (טלפוניה, טלוויזיה ואינטרנט) ההכנסות צמחו ב-8.6% והתקרבו ל-1.5 מיליארד שקל, מתוכן הכנסות משירותים בגובה 1.2 מיליארד שקל, עלייה של 4.2%. גם ב-EBITDA נרשמה עלייה של 4.3% ל-269 מיליון שקל. בסוף השנה היו לחברה 269 אלף בתי-אב מחוברים לתשתית אינטרנט ו-219 אלף בתחום הטלוויזיה, עלייה של 21.2% ושל 28.8% בהתאמה ביחס ל-2017.

עוד כתבות בנושא:

סלקום מפטרת 250 עובדים; שכר המנהלים יופחת – אין ברירה!

הוט וסלקום שיאניות התלונות השנה